16.3.11

Japan

Mitt i semestern nåddes jag av den tragiska nyheten om Japan. Idag ägnar vi alla drabbade en tanke men hurrar också för alla kreativa människor som skapar något fint för att kunna samla in pengar till Japans offer. Etsy är just nu fullt av saker som skapats i och med katastrofen. De flesta konstnärerna donerar hela vinsten för att hjälpa de katastrofdrabbade områdena. Om denna affisch skickades till Sverige hade jag klickat hem den genast. Istället skickar jag sms för att donera några kronor som förhoppningsvis ska nå fram och hjälpa någon. Det är enkelt, det går fort och kostar lika mycket som den där hyrfilmen och chipspåsen man köper hem ibland. Skicka du med!

4 kommentarer:

farakzi sa...

Åh så bra! Gjorde jag också efter att jag läst ditt inlägg S.

Chatrin sa...

Åh den var verkligen jättefin!

Niklas sa...

Kan tipsa om fina postern "Help Japan" hos Signalnoise. En kille som helt på eget initiativ skapat en (som jag tycker) snygg poster där all förtjänst går till Röda korset för att hjälpa Japan (i första omgången blev det 7000$). Finns att klicka hem på: http://www.merchline.com/signalnoise/productdisplay.12623.p.htm

Niklas sa...

Länken ville inte vara med:
http://www.merchline.com/signalnoise/productdisplay.12623.p.htm