25.2.11

Helgsvep





Den här veckan lossnade det, och helt plötsligt började jag se gult och ännu mer gult! Gult är på något sätt hoppets färg, med gult kommer knoppning och förändring - om du frågar mig. Hoppas ni har haft en fin vecka! Här kommer min summering:

1. [Facebook] Helt plötsligt ville jag få in sol i köket!

2. [Facebook] Och helt plötsligt dök gult upp som ett tema för veckan!
3. Blev väldigt nyfiken på den här lampan idag!
4. Längtade ihjäl mig efter sommar när jag såg de här krukorna! Fint alternativ till den här.
5. Hörde den här låten av Sarah Jaffe i dag, ljuvlig! Och oj, GULT - igen!

6.
Eftersom jag nu lever utan så lite socker som möjligt, är ett besök hos Underbara Clara ibland en plågsam njutning. Den här kakan, Skrik-gott är något jag skulle ha älskat (ja, jag älskar bakverk och speciellt  biskvier, big time).

7.
Jag lever efter LCHF sen i september 2010. Och det här inlägget skulle jag kunna ha skrivit. Precis så här är det, och det är en tråkig och skrämmande insikt att; alla kan INTE och SKA inte och följa statens kostråd. Kostråd som jag levt efter, och som gjort mig både sjuk och fet. När jag började göra totalt TVÄRTOM mot vad jag och du fått lära mig, ja då började mitt nya liv! Läs Matrevolutionen, den öppnar upp ögon! Om du har frågor om kosten, skriv gärna en rad eller två så ska jag försöka besvara dem.

8. Palace Tallrikar och skål - kul och jag gillart! 
9. Puss och ha en fortsatt trevlig fredag!

7 kommentarer:

Rose Garden Malevik sa...

Hej Anna
Vilket Coolt inlägg :)
Me Like :)
å missa inte

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

imorgon.....
VÄLKOMMEN att vara med :)
Håkan

anna k. sa...

Håkan: Vi kommer med - genast!! Och TACK!

::fina:: sa...

Härliga bilder! Och jag blir så glad av att läsa punkt nr 7! Jag instämmer till fullo! Jag har visserligen inte ätit enligt LCHF längre än sen början av året men känner mig redan som en annan människa! Jag känner mig nästan dum som gått på statens kostråd förut, då jag uppenbarligen inte alls mådde bra av det plus la på mig onödiga kilo. Fettet rasar av kroppen, jag är mätt utan humörsvängningar och blodsockerfall. Yeah!

Kram!

Josefine

anna k. sa...

Josefin: Visst är det så fantastiskt att man nästan har svårt att tro på det, trots att vi nu båda själva upplever att det är så här vi ska äta för att hålla oss friska!?

Och jag håller med dig, jag har också känt mig dum... och arg.

Tack och lov så börjar det bli ringar på vattnet och jag hoppas att fler börjar att tänka till på vad vi faktiskt stoppar i oss!

Kram!

Frida sa...

Gult är en favorit även hos mig. Gilla'rt!

anna k. sa...

Frida: Visst är det en uppfriskande färg just nu :D!

Knaada sa...

Det luktar vår!