20.1.11

Tekniknörderi med Lantliv i stan!



Det är faktiskt helt otroligt vad fort teknikutvecklingen gått. Datorer hade svarta skärmar med orange text när jag fastnade för dem. Jag har haft mobil i över tio år, surfade på webben för första gången 1995 - då med ett modem som skrek BIP-BIP-BIP när man kopplade upp sig, kommer ni ihåg?!

Nu är jag konstant uppkopplad, både på jobbet och privat med padda, dator och mobil. Och jag ÄLSKAR det!
Så självfallet ska en tekniknörd med blogg fixa mobilanpassad version :)

Om du nu går in på Lantliv i stan med mobilen blir det lätt att surfa fram mellan inläggen - überskoj!

Alla ni med Blogger bloggar kan prova själva!
Ställ in era bloggar till mobilversioner under:
1. inställningar 2. e-post och tillstånd 4. Klart!

6 kommentarer:

Pia sa...

Coolt!

Anonym sa...

Tummen upp, hoppas fler bloggare ordnar mobilvänliga versioner av sina bloggar!

Emmy

anna k. sa...

Pia + Emmy: Visst är det lite småcoolt :) !? Hoppas också att flera av de bloggar jag läser hoppar på tåget!

Minna Mercke Schmidt sa...

ååh, och nu detta. jag som har precis fått till en gilla-knapp (!!!) Min syns förresten bara när man klickar sig in på inläggen, inte om man läser rakt av via "home"...hmm.
Ska prova detta också då.

::fina:: sa...

Jag säger som man säger i Jönköping: fy schöööeen vad snyggt! Hela bloggen är så himla snygg, tycker jag. Åh jag känner igen mig, surfade för första gången 1996 tror ja det var, då på den enda datorn som fanns på vår gymnasieskola - i biblioteket! Fast när det kommer till mobil ligger jag efter och använder den bara till samtal och något enstaka sms men tror att de som använder den till surf kommer uppskatta ditt initiativ!
Ha en god helg!
~Josefine

anna k. sa...

Minna: Om knappen inte syns där du vill ha den måste du nog mixtra lite med koden - hör av dig om du går bet! Och JA, klart du ska prova en mobilvariant av bloggen med!

Josefine: Åh, tack - vad glad jag blir att du gillar vår lilla uppfräschning! Om du går och köper dig en mobil, typ iPhone, då lär du bli botad från att bara ringa och smsa :D!