21.1.11

Hur skapar man ordning i ett kaos?

Alla har vi väl en surdeg eller två som sakta ligger och jäser där hemma i något hörn. En av mina är köksskåpen. JAG BORDE verkligen ta itu och rensa bort allt udda porslin, två eller tre kaffeserviser och annat otyg som fyller skåpen till max. När en blir två så kommer det ju med arvegods och loppisprylar från båda håll - och det är verkligen inte lätt att släppa taget om saker ibland. Hur har du det hemma i dina köksskåp, är det snyggt och prydligt organiserat eller är det charmigt kaos? Hur löste du frågan med arvegods - spara eller lämna till återvinning?

Bild härifrån + här

4 kommentarer:

miolann sa...

Vi va två vuxna människor som flyttade ihop. Ingendera av oss hade mycket tallrikar eller sådant så det gick ganska smärtfritt. Allt ryms nog i köksskåp. Min "surdeg" är "skålskåpet" där jag bara sätter in alla möjliga formar och skålar. Borde rensa där riktigt snart!

Bea sa...

Min kille hade några skitfula, oranga muggar som han fått av sin moster, de råkade av en händelse "gå sönder" ;). Problemet löst!

anna k. sa...

Miolann: Vi har också ett skålskåp nu när jag tänker efter, tack och lov så är det ordning där :) Då får vi peppa varann att komma nån vart med våra surdegar!!

Bea: Aha!! Jag har några prylar faktiskt i stil med dina oranga muggar som kanske kan gå sönder ;D

::fina:: sa...

Åh jag tycker kaos alltid är så charmigt på bild men själv får jag någon slags hysterisk sjuka om det är för mkt kaos i vårt hem. På våra kökshyllor står allt prydligt men jag blir ofta skrattad åt eftersom jag är väldigt bra på kaos där det inte syns, i garderober och så... Men på ytan är det städat! ;-)