26.9.10

Höstprojekt

I dag har jag haft en riktigt skön söndag med te i sängen, inrullad i täcken och begraven i massor av gamla inredningstidningar jag aldrig lyckas ta mig igenom när de väl dimper in genom brevlådan...

Sen var det dags för brunch. I dag blev det en omelett med parmaskinka och riven ost - mumma! Kika gärna in på Allt om mat, här finns massor av recept på goda omeletter!


Strykt med ägg, sen var det dags för höstprojektet nummer ett, nämligen rensa bland alla saker. Då och då har vi en rensardag där vi hivar skräp eller lämnar till återvinningen. Känslan av att styra upp här hemma är oslagbar, man mår så bra när man bringar lite ordning i kaoset! Läs gärna mitt inlägg om boken Simplify your life - en bok som alla borde läsa från pärm till pärm!

Har du något höstprojekt som du jobbar med just nu?
Dela gärna med dig!

 

4 kommentarer:

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Låter som en underbar söndag!

Har också en stor hög med inredningstidningar som jag borde plöja igenom vid tillfälle - Country Homes & Interior och Country Living från UK är mina två favoriter.

Rensardagar har jag titt som tätt under året - skänker bort en massa till Frälsis etc. Man kan kalla det "året-runt-projekt" :-)

Kram från Australien♥

Lysande ögonblick! sa...

Ja, den boken är så bra. Bläddrar och försöker använda den som stöd lite titt som tätt. :-)

elena nuez sa...

i loooove Lantliv i stan style!!!
greetings from Spain

Iris // Alla dagars kaos sa...

Böcker som får en att rensa gillar jag. Nu har jag klickat hem Simplify your life bara för det :) Tack för tipset!

kram /iris