1.9.10

Åhléns julen 2010

Tidigare i dag bjöd Åhléns in till pressvisning av julen 2010. Årets jul är traditionell in i minsta detalj, överallt var det röda och vita detaljer. Allt är klassiskt, juligt vackert med hög igenkänning. Alla som behöver komplettera med lite nya dekorationer till jul ska definitivt planera in ett besök till Åhléns när de släpper julkollektionen!

MEN, jag gick nog på pressvisningen med något annat i tankarna, för jag hade konstigt nog väntat mig någon form av nyskapande jultrend; kanske svarta jultomtar och lila renar... eller nåt?! Vad som helst! Kanske det är mina 40 supertraditionella jular som börjar ta ut sin rätt, för idag känner jag ett sug efter något helt annat än rött, vitt och glittrande julgranskulor...

Burkar med skön 50-talskänsla - perfekt till barnrummet eller köket!

De visade några riktigt fina glasburkar som
nog kommer att gå åt som smör i solsken!

{bilder anna k}

2 kommentarer:

::fina:: sa...

Oj vad konstigt det kändes att titta på julsaker! :-) De där plåtburkarna med glaslock i gammal hederlig modell är ju härliga. Synd bara att man njuter av julsaker så kort tid om året. Men en sån kanske hittar hem hit, man vet aldrig.
Tack för de gulliga orden om min bil, åh vad jag nickade när du skrev om Fiat Uno - har också en sån som jag tyckt väldigt mycket om (inte körduglig nu). De har sin speciella charm!
~Josefine

Anonym sa...

Glasburken är från förra julen!Har redan den!/S