14.6.10

bröllopskakor

Två saker som är absoluta när det gäller vårt hushåll, vi är inga vegetarianer eller republikaner! Här käkas det kött och hejas på kungen! På lördag kommer halva släkten att vara bänkade framför tv:n, här ska det firas bröllop med massor av god mat och bubbel.

För allvarligt, om vi kan hitta tillfällen att fira kärleken på, då ska man väl ta dem, oavsett vad man har för känslor gällande vårt statsskick...

Kanske borde tillägga att vi inte bakar heller, men är det en historisk händelse så kan man väl passa på att baka tre sorters kakor?! Så nu i kväll har vår, mer eller mindre bortglömda, Kitchen Aid fått gå varm!

Önskar att ni kunde känna doften, nybakta sirapssnittar luktar verkligen himmelsk! I ungen väntar en plåt finska pinnar och kvar är chokladbiscottin som ska bakas ut... Mumma! Ska du fira på något sätt på lördag eller hoppar du hela kalaset?

11 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Mums vad gott! Tänkte faktiskt köpa den där bröllopstårtan och festa loss på till kungabröllopet på lördag, den är så god och sååå ofta äts det inte tårta här hemma så..

kram Mia

Hem och Lycka sa...

Kungabröllop, vad fick jag det ifrån - kronprinsessbröllopet låter väl bättre :-D

anna k. sa...

Mia: Ah, det låter som en plan det! Har hört att tårtan är riktigt god så det blir nog fint att fira med!

Iris // Alla dagars kaos sa...

Jag ska absolut titta! Och varför inte med lite bubbel och kakor :) Oavsett om man gillar kungahuset eller inte så spelar det ingen roll nu tycker jag, det är ju inte var dag man blir "bjuden" titta på bröllop, så det vill man ju se :)

kram /iris

Anonym sa...

Absolut :) Jag och min mamma kommer att sitta bänkade hela dagen med diverse tilltugg. Jag har växt upp med kungahuset och har starka minnen till många TV-sända bröllop. Så givetvis sitter vi där!

::fina:: sa...

Åh vad det där så gott ut! Gillar hur ni skar kakorna så smala, det ser väldigt tjusigt ut. NU blev jag baksugen. Däremot ska jag erkänna att jag inte är speciellt engagerad i bröllopet. Men alltid bra att ha en anledning av festa till det lite ;-)

Ylva sa...

vad fina de blev! Bakade just sådana med barnen (också min röda Kitchen Aid). De såg inte ut sådär...
/Ylva

anna k. sa...

Iris: Du har ju så rätt, vi är ju faktiskt inbjudna att vara med! Det är fint att de tagit lite intryck av de andra kungliga bröllopen i norden och bjuder med oss in till bröllopsvalsen!

Weronica: Vad roligt att du hänger med på tåget! Hoppas få läsa någon kommentar om dina intryck från bröllopet!

Josefine: Som du nog vet gillar vi att festa till det här hemma :D!

Vad roligt att du gillade snittarna, själv tyckte jag att han skar dem för smala "Men nu ser de ju inte ut som mammas". Men är man gift med en kock som bakar ofta så får man väl lita på att han vet vad han gör :)

anna k. sa...

Ylva: Ah, men de blev garanterat supergoda va!? Själv gillar jag när de får lite extra färg!

Unknown sa...

Jag ska stå utanför Storkyrkan och vinka med flaggor tillsammans m barn o make! Sedan blir det naturligtvis bubbel när vi kommer hem :-).
Vi är absolut inte vegetarianer eller republikaner heller! :-)

anna k. sa...

Katarina: Vinka ordentligt från mig! Jag tar det säkra före det osäkra och ser allt på tv i stället, tycker folksamlingar är lite jobbiga!

Som sagt, hälsa från mig!!