8.12.09

Julblommor

Att vara blomsterallergiker är riktigt trist till jul. Jag kan glömma väldoftande hyacinter och tazetter. Tyvärr så går det inte så bra med julgran eller ris heller. Det enda som fungerar för mig är amaryllis vilket jag är riktigt glad över! Ett fång snittamaryllis och, vad som ser ut som eucalyptus, på en bricka dekorerad med julkulor blir ett fint jularrangemang som slår de flesta julgrupper.
Jag har faktiskt inte reflekterat över orkidéer förut, men visst kan de vara fint till jul? Kanske något att prova i år!

Alla bilder Martha Stewart

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men göta petter!!!?! Hur går det på jobbet då? En riktigt doftande härlig hyacint får mig verkligen att "gå igång" till jul!
Ha det gott!

anna k. sa...

Anna: Nä, det går så där vet du! Tur man kan hålla sig undan ;) Suck, jag sörjer verkligen hyacinter och tazetter!

Anonym sa...

absolut går det bra med vita orkidéer som julblomma! De är ju så fina! Man kan ju julstyla dem lite också. Trist att vara allergisk! Säger som Anna här ova; hyacinter går man "juligång på"...


Kram pernilla