23.11.09

Långsamhetens lov

Tänk, jag har haft det här inlägget i mig så länge att jag nu nästan blir lite nervös, hur var det man gjorde nu då? Jag tror jag gör en mjukstart med en liten uppdatering av vad som hänt sen sist vi hördes av;
  1. renovera (ja fy för den lede): Jorå, vi är en bit på väg, sovrummet har gått från dålig latte till krispigt vitt. Inte en dag för sent. Nu är det som att vakna i en ljuslåda, en klar förbättring för en morgontrött människa som jag. Ironiskt nog så har det smugit sig in massor av gulddetaljer i sovrummet :)

  2. gå på massor av loppisar: Nä, efter att ha läst 'Simplify your life' så är det stopp på allt för impulsiva inköp. Här har det rensats ska jag säga. Boken är en höjdare och kan väl rent ut sagt ses som en slags religion. Jag är frälst!

  3. leta efter världens godaste caesarsallad: Makens är fortfarande bäst, men letandet går vidare!

  4. fortsätta lära mig laga mat (jag är en novis i köket): Mja, det går väl inge vidare, men nu kan jag ialla fall slänga ihop en pasta utan att skämmas. Matlåda är min nya melodi! (Helt enligt strategin 'Simplify your life'!)

  5. dricka en eller två margarita (testa, KANONGOTT!): Ärligt, det blev en för mycket under semestern - vill inte se åt eländet änny måre!

  6. sova länge och ofta: Check

  7. läsa mer böcker: Näe, men jag kan stoltsera med att ha läst alla nummer av Gods och Gårdar :)

  8. åka till Gotland (tänk, jag har aldrig varit där!): Tänk, jag har fortfarande inte varit där!

  9. hälsa på mamma, mormor och syster + familj: Check! Bästa sommarminnet är när vi badade och fiskade i sjön som ni ser på bilden ovan!

  10. bara vara! Det mina vänner, lyckades jag allra bäst med!! Långsamhetens lov är ett paradis jag vill vara i, länge, länge!
Hoppas ni har haft en superfin sommar och höst - och vet ni vad, snart är det ju jul. Äntligen!

6 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Nämen HEJ! Kul att se ifrån dig igen :)
Underbar bild där!
Kram!

Skatan sa...

Men hej kära du!

Så efterlängtad du är :) Roligt att du är i farten igen!

Det låter som om du har tagit det lagom lugnt. Gjort det som känns allra viktigast, kan jag tänka mig...den där boken låter förresten intressant. Jag har loppisat mycket spartsamt i sommar. Kanske av samma anledning? Hm, jag får helt enkelt läsa och se.

Nu sätter jag punkt och säger på återseende en annan dag!

Kram,

Anna

Anonym sa...

skulle behöva läsa den boken.. kollar om jag hittar den på namnet, annars återkommer jag om det går bra?! din lista lät skön...:)

Jessica sa...

Ville bara säga att det var riktigt kul att se ett inlägg från dig. Kikar in stadigt då och då.
Härlig bild och lista :)

Kram Jessica

anna k. sa...

Stämningsfullt: Jag får säga samma sak, vad kul att höra av dig igen!

Skatan: Åh, det är verkligen tjejer som ni som gör det så svårt att hålla sig borta från bloggandet :)

Kolla in boken, den är faktiskt riktigt läsvärd. Kram på dig med Anna!

Anna: Du hittar nog boken på Akademibokhandelns pocketlista, köpte min där. Jodå, listan var bra att ha i somras. Det blir ju gärna en massa måsten annars :)

Jessica: Vad glad jag blir att du inte gett upp hoppet om mig! Förhoppningsvis så är jag "i ett flow" nu :D !

sa...

jag måste läsa den boken också , ibland man behöv lite knuff för att saker börjar hända. Visst att det är underbart och konstig när man få sin AHHAA!! moment ,Det ser ut som man har varit blind till saker som stå framför sina ögon.