4.11.08

Viktiga dagar

Oavsett vad vi alla tycker om valet i USA, så kan vi väl alla vara överens om att i dag är en viktig dag. Den 4 november är, och kommer bli ett datum som går till historien, oavsett hur utgången blir. Det enda som jag hoppas på är att den kommande presidenten inte gör oss alla besvikna. Att han gör ett allvarligt försök att leva upp till det hopp som så många har. I dag är det en "han", förhoppningsvis så blir nästa viktiga datum en anteckning om att det är en hon som ska svära presidenteden...

Apropå viktiga dagar, den här fantastiska kalendern har jag sett på ett otal bloggar, men jag måste bara visa upp den en gång till, är den inte vacker? Gillar upphängningen med byxgalgen!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Supersöt almenacka!

anna k. sa...

Bea: Visst är den! Undrar om det finns något likande att få tag på i handeln just nu...? Nån som vet kanske?!

Anonym sa...

Hej!

Mina bilder får inte användas utan tillåtelse, men det var jättekul att du gillade den. Du kan väl dock maila mig länken på var du lagt ut den och skriva min url-adress under fotot går det bra.

Hälsningar Therre
www.therre.se

anna k. sa...

Therre: Jag har inte kopierat din bild och lagt upp den på en annan sajt, bara så du vet. Det man gör är att man skapar en visuell länk (i det här fallet till din blogg) där man sammanställer vackra bilder man hittat på nätet!

Allt är med andra ord snyggt och prydligt länkat till dig!!! Kika in här; http://weheartit.com/entry/174784

Om du vill kan jag givetvis ta bort bilden! Hojta till bara!

Fördelen med sajten till exempel att fler kan hitta till din blogg!

Anonym sa...

Hej!

JAHA! Du får ursäkta att jag inte är vidare teknisk i det här fallet! ;)

Det var ju jättekul att du gillade den så mycket! :P

Har aldrig spanat in den där sidan, kanske ska ta o kolla där, är typ som Flickr eller? :)

rosenskära sa...

Nu är valresultatet spikat och jag är glad för resultatet. Vad vi än säger här hemma i lilla Svedala, har de ju ganska ordentlig påverkan på vår vardag...

Lena

anna k. sa...

Therre: Både ja och nej, man kan ju inte lägga upp bilder på sajten som på Flickr, men gudars vad man kan hitta inspiration och spännande sidor!

Superlätt att komma igång med om man vill bli medlem, annars så kan man ju bara gotta sig bland alla fina bilder!!

Och ja, du tog en helt FANTASTISK bild Therre!!!

Lena: Precis så känner jag det med, det är verkligen viktigt vilken person som sitter i Vita Huset!! Hurra för Obama va!

Anonym sa...

Jag köpte såna byxgalgar på IKEA och hängde upp tidningar hemma. Hur fint som helst.

Almanackan är superfin. Verkligen!

anna k. sa...

Susanne: Smart - tack för den idén!!! Så långt hade jag inte ens tänkt :)

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Jätte fin almenacka, det finns ju så många att välja på, svårt att bestämma sig:)
/S

anna k. sa...

Sublim design: Hehe, jaa, jag får hålla med! Stod och tummade på ett otal i bokhandeln här om dagen. Slutade med att jag gick hem tomhänt. Det är svårt att välja :D

Minna Mercke Schmidt sa...

åh nej! tänk att du har hittat kalendern också. har skrivit till dem och frågat om hängaren ingår. visst är den underbart vacker?!!! bra sma du har, my kind of girl!

Anonym sa...

Oerhört vacker kalender!
Ha det så fint.