7.9.08

Underbart från Frankrike

Att klicka sig igenom Dacaying Elegance hemsida är som att långsamt zappa sig igenom det bästa av det bästa av franska antikivteter på nätet. Jag är mer och mer dragen åt den här typen av rustik fransk inredning, så just nu är det här tittgodis utan dess like för mig!
Det här bordet är utan tvivel det ultimata bordet till vår hall! Så rått och enkelt och så... underbart - VILL HA!!
Bara känslan som bilderna förmedlar är helt himmelsk! Åh, blir sugen på ett glas vin!
Nu har jag hällt upp ett glas :)
Inte för att jag vet vad den 'grå halvmånen' är för något, men jag skulle helt klart säga Ja! Kan det vara dörrar eller luckor tro?
En antik ananas skulle ju inte vara helt fel heller!
Vad säger ni, var inte det här tittgodis så säg :)

Uppdatering: Jo, jag skrotade mitt bloggnamn Lantlivs Anna och kör nu med mitt riktiga AnnaKarin! Bara så ni vet. Så ni inte blir förvirrade :)

14 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Åh yes! Här har vi tittgodis helt i min smak kan jag tala om. Måste in och titta lite mer :)

Kram Jenny

Anonym sa...

Oj, jisses, vad vackert!!!

rosenskära sa...

Får en känsla av övergiven badort, klirr i champagneglas,dekadenta överklassoriginal rökandes Gauloise i långt munstycke(tror det var arbetarklassen som rökte Gitanes).
Eller på andra bilder - robusta bondkvinnor som gnabbas över den exakta mängden bouillon i en eller annan caserolle.

Tänk vad tankarna kan flyga iväg, med hjälp av några vackra bilder...

/Lena

Hem och Lycka sa...

Oj, här fanns det mycket i min smak också. Tror vi får slåss om det där bordet, synd bara att jag inte har plats för det. kram!

Anonym sa...

ATT det var tittgodis ;)

Kikade in lite snabbt på den sidan och jag kommer definitivt "surfa tillbaka" snart igen!

n o r d i n g å r d e n sa...

...det behövs mer än ett glas vin: ) man blir ju sjuk av detta, varför plåga hela bloggvärlden Anna!?: ) Detta var så vackert och jag gillar också det jag ser. Allt! Mari.

anna k. sa...

Jenny: Vi får dela på påsen va!? :)

Lorei: Oh yes, jag blir alldeles till mig när jag ser såna här underbara bilder!

Rosenskära: Jag älskar båda dina scenarion, låter helt fantastiskt, superbt och framförallt härligt frossande dekadent!

Hem och lycka: Jag rullar upp ärmarna och bereder mig på match för bordet är MITT :D Visst är det vackert!?


Saga: Du är så välkommen tillbaka så!

Mari: Du har rätt, det behövs mer än ett glas vin, det behövdes två ;) Suck, jo, nog blir man "sjuk" alltså!

Stämningsfullt sa...

Åh så vackert! Kan bara hålla med om att det var riktigt ögongodis det :)
kram!

Skatan sa...

Tittgodis...ja, jag instämmer helt och hållet!

Ja du, energin. Tror rycket beror på att leveransdatum för den lilla/lille närmar sig...gissar att det handlar om att göra sådant jag inte tror jag kan eller skall orka senare. förstår ärligt talat inte var energin riktigt kommer från ;-)

Ha en fin dag.

Kram,

Anna

Brunkullan sa...

Ja tittgodis kan man verligen kalla det! Stolarna vill jag bara HA!!! Och undra om det är gamla bakugnsluckor?

Susanne

Monolilith sa...

Ja det var verkligen fina saker! Helst skulle man ju vilja ha rubbet,hihi...

Fiona Cartolina sa...

Great stuff - I especially love the big red letters.
I love old scruffy architectural salvage!

Sara Mårtensson sa...

Riktigt vackra bilder. Såg en massa jag vill ha!

Kram

Annika sa...

Åh, så mycket fint!