20.8.08

Om man ändå hade sig en liten...

...stuga någonstans där man kan tillbringa helgerna, njuta av årstiderna, gå på långa promenader och gosa i sängen ända fram till lunch! Och en spis... en öppen spis skulle man ha!
Besök fotograf Kate Mathis för ännu mer härliga och inspirerande bilder! Jo, just nu är det mycket som händer på hemmafronten och jag måste tyvärr inse att tiden inte räcker till för att hinna med alla kommentarer. Jag läser dock vart enda ett och uppskattar - vart enda ett! Tack på förhand!

16 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Åh jag kan bara hålla med!
Så mysiga bilder!
Kram.

Anonym sa...

jättemysiga bilder!!! måste kolla in henne mer:)

rosenskära sa...

Lite shakerinspirerat, man blir lugn utan allt lull-lull. Precis som det ska vara i en stuga.

Har du läst Thoreau's "Skogsliv vid Walden". Rekommenderas.

/Lena

Jellon sa...

Mmmmm vilka sinnliga miljöer hon har fångat, fotografen. Fantastikt vackert och mycket inspirerande, precis som din blogg :-)

Du har något att hämta hos mig :-)

Hälsningar från Märit

Vardagstugg sa...

ja det skulle inte vara helt fel med en mysig liten stuga. Bilderna var ju jättefina.

Annelie

Anonym sa...

Mysigt! Men jag gillar inte landet.. :P

Skatan sa...

Ja, det är svårt att arguemntera mot en sådan önskan...Låter härligt!

Önskar en skön avslutning på veckan. Även här är det full rulle och jag hinner inte riktigt med som jag hade tänkt.

Sov gott!

Graadskan sa...

Ja, visst vore det underbart!! Fina bilder du visar, ska kolla in fler bilder på en gång!

Kram Camilla

A home far away sa...

Ahhh, suckar längtansfullt, ett torp i Sverige där jag kan få utlopp för min kreativitet är någonting jag försöker förhandla fram med maken, vi får se vem som vinner bataljen:_

Kram Gunilla

Anonym sa...

Ja en stuga eller ändå hellre ett hus vid havet. Faaaast.... om jag hade en sådan plats kanske jag skule fastna och vägra komma hem igen *smiles* Jag hade nog stannat tils all ved var slut, alla böcker utlästa, taket noooga inspekterats i flera dagar och allt te var uppdrucket.

Jo, om du eller några av dina lärase vill vara med i en liten tävling i min blogg så är ni hjärtligt välkommna. Det är en snabb tävling och tar inte många sekunder att deltaga. http://wonderings.blogg.se/2008/august/taaavling.html

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Ja, det där har jag drömt om i många år nu,hoppas på en mysig stuga någon gång.
fin inspiration du bjuder på.
trevlig helg
/S

Moodboardwithflowers sa...

Ja det skulle vara supermysigt! Välkommen in i min blogg!

n o r d i n g å r d e n sa...

Underbara bilder! Ja det är verkligen mycket man vill ha, och har man det så önskar man sig ngt annat, det är ett märkligt men mänskligt fenomen.... för har man det har man inte tid att utnyttja det till fullo... ang inlägget nedan, jag har infört höstfesten: )
Mari.

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka härliga bilder fr Jöns Anders gården nedan!!! Det rummet skulle man inte ha ngt emot att tillbringa en natt... mari.

SimplyGrove sa...

Love all of these photos! Lovely blog:)

anna k. sa...

Hej hej!! Kikar in hos er alla och säger hej! Kramar!