26.2.08

Jag är en beige typ!

Men vart tar tiden vägen? Helt plötsligt har dagarna bara rusat ifrån mig och bloggen. Just nu är det roligare att klappa vår nya kompis på magen, hjälpa svärmor att komma ut på webben, kika på krukväxter, shoppa ännu fler böcker och prata kuddar med maken och förkylningar med bästa väninnan :) Tja, det är så mycket roligare att kika efter solen och förundras över tussilagon och vintergäcken som står som spön i backen!

Men för att återgå till bloggen och prata lite inredning för en stund, så har det hänt något. Att smaken förändras vet vi ju alla, det är ju sånt som kallas för utveckling. Men att ta ett kliv tillbaka, är något som är nytt för mig :) Trots mitt nyväckta intresse för gulliga pasteller så har det krupit in oväntade färger här hemma. Beige, chokladbrunt och svart dyker plötsligt upp både här och där bland allt det vita. Färger som hörde hemma i förra lägenheten. Eller är det kanske så att jag faktiskt ÄR en beige typ?

Nåja, jag ska inte grunna allt för mycket på varför sakernas tillstånd är som de är, för beige, det är ju som naturen självt, en naturkraft som inte gör väsen av dig - men finns där, vare sig man vill eller inte. Fast man kanske skulle slänga in nåt gult - det är ju ändå påsk snart :) !

WhippetGray får illustrera mitt beiga jag!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Fast att helt plötsligt börja plocka in andra kulörer utan större reflektioner brukar bli riktigt bra. Hellre från hjärtat!!! Själv köper jag bara saker som gör mig glad!!! Mitt mål med hemmet är att jag ska känna mig glad när jag stiger innanför dörren. Därför behöver jag färgklickar här och var. Ska bli kul att se hur ditt hem utvecklas rent kulörmässigt! Ha en toppenvecka!

anna k. sa...

Isabelle: Jag håller verkligen med dig när du säger "Mitt mål med hemmet är att jag ska känna mig glad när jag stiger innanför dörren"! Precis så ska det vara och kännas!

Nu väntar jag bara på vårljuset ska göra sitt fulla intåg - för då får kameran åka fram!!

Håller tummarna för att du får en supervecka du å!

Stämningsfullt sa...

Hej.
Tack snälla du för kommentaren hos mig :)
Jag är nog lite beige jag med. Jag hade en beige period och den sitter kvar i vardagsrummet :) Även svart men det tycker jag bryter av så fint mot det vita. En riktig kontrast.
Ha det bra.
Kram.

purple area sa...

Härligt inlägg, gillar allt fast jag inte är en beige-typ direkt. Så urfina bilder du hittat, fin inspiration.

Sol sa...

Hei hei. Hvilket vakkert hjerte! Helt fra naturens hånd ;-}Beige passer jo fint inn i innredningen...,men når jeg ser rundt meg er det ikke mye beige her,selv om jeg synes det er fint.Jeg har heller fått et stort behov for litt farger rundt meg som kontrast til alt det lyse ;-}
Ha en fortsatt fin uke!

En inredoholic sa...

Hej!

Jag undrar om det är ok att jag länkar dig till min blogg?

Ha en bra onsdag!
Jannice

Anonym sa...

Ja, du är väldigt beige.....
.
.
.
.
Nej, skojar bara!
Du är en av de färgstarkaste människor jag vet och då pratar jag inte om att du blir röd som en kräfta i ansiktet när du skrattar! :)
- Så ni har blivit med diskmaskin?
Härligt!

Skatan sa...

Jag är själv pastellig just nu...emellertid har jag lite svårt för gult vilket ju inte riktigt passar sig givet de stundande påsktiderna!

Föränding är kul :) Heja!

/Skatan

anna k. sa...

Stämningsfullt: Självklart kära du - alla vet vi ju hur hemskt det är när det som inte får hända inträffar. Kram på dig igen!

P.s Kul med fler beiga typer :) !!

Purple: Roligt att du gillar inlägget!!

Sol: Jo, visst är det härligt med lite färg runt allt det vita :) Ha en fin vecka du med!

Jannice: Självklart får du det!!

Anneli: Rara du!!! Jajamänsan, nu är det diska som är det roligaste som finns :D!!

Skatan: Jag är faktiskt inte alls speciellt förtjust i gult - men jag har en hysterisk gul tallrik som åker fram till påsk och två asfula, skrikgula tuppar som helt klart ska fram ur skåpen!!

Anonym sa...

Vilka underbara lyktor!

Hem och Lycka sa...

Eller så får man varva allt efter årstid, humör och lust! Bara man själv trivs så är det huvudsaken. kram!