5.1.08

Remove the NAVBAR

Okey ladies - ska vi skapa en ny trend här på blogger? Karin, som har bloggen Ute och Inne undrar hur man tar bort länklisten (längst upp på sidan) som kallas för navbar i blogger. Skriv gärna en rad eller två om du fått användning av det här enkla tipset - som gör din blogg lite finare :)

Så här gör du:
1. Klicka på fliken mall
2. Klicka på länken redigera html
3. Kika på min bild vart jag stoppat in koden
4. Klistra in kodsnutten som står längre ner på sidan
5. Klicka på förhandsgranska
6. Om allt ser ok ut - spara
7. Klart!!!

Koden du ska kopiera och klistra in:

#navbar-iframe {
height: 0px;
visibility: hidden;
display: none;
}

Uppdatering: Du som kör med blogg.se kan hitta tips här!

This is how you remove the navbar in blogger. Click on the image to see where you paste the code above. Good luck!

27 kommentarer:

Kattfot sa...

Underbart, jag hänger på! :-)

anna k. sa...

Kattfot: Va kul - ska kika på om du hunnit få bort länklisten!

Karin sa...

Tack snälla du! Det fungerade perfekt. Mycket snyggare eller hur? Kram på dig! :)

anna k. sa...

Karin: Oh yes!!!!

Anonym sa...

Har inte blogger.. men css har nog dom flesta som bloggar på ett eller annat sätt! Det finns hur mycket som helst man kan förändra med en css! :)
kram kram

Anonym sa...

Fast på nåt vis tycker jag att man kan vara snäll mot blogger och låta de ha en diskret reklam för sin verksamhet på sin blogg. Som tack för att man får ha sin blogg hos dem gratis, liksom.. Bara min åsikt, sen håller jag såklart med om att det blir snyggare utan! :)

-- sa...

Nu har jag också tagit bort den. Tack för hjälpen! :)

Anonym sa...

Oh, please please, could you translate your messages in english so that we understand ! we are very frustrated not to know what you say !!!
I will do it to !
Kiss

angela sa...

Åh tack tack atck! Underbart att få bort den där fula NAVBARen som stört mig så länge :)

hege sa...

Tusen, tusen hjertlig takk!
Nå blei jeg glad! Det var nesten årets julegave det her!
Godt å få bort den stygge og forstyrrende navbaren!

Lilla Blanka sa...

Tack för tipset!
Blir snyggare utan navbar, men jag som är en fegis hihi, FÅR man göra det...så inte Blogger slänger ut hela ens blogg med hull o hår :o
Kram
Mia

Anonym sa...

Tack tack tack för tipset... det blev ju mycket finare utan den! Jag tar gärna emot fler tips som tex hur man fixar så att man kan ha sidelement på båda sidorna av blogginläggen, som på din fina blogg :) Önskar dig en alldeles underbar söndag! Kram kram

anna k. sa...

Perlan: Visst gör det! Kul är det också!

Linnea: "Navbaren" är nog till lika mycket för oss som för blogger. Där kan man ju logga in direkt på sidan och dessutom klicka sig fram till nya bloggar(den möjligheten försvinner ju när man tar bort länkraden).

Men man kan ju alltid lägga in en bloggerlogotype om man vill - det finns ju flera att välja på - eller så kan man göra sin egen!

Hemma hos Alva, Angela, Nabbo,: Vad kul att ni lyckats! Ska genast kika in hos er!

Flo: For you Flo, I will sure try to translate my posts. It would be a great way to brush up my spelling!

Lilla Blanka: Jag tror så här att om navbar + en massa annat skulle vara livsviktigt för blogger så hade de aldrig "släppt" koden fri. Nu kan vi ju göra precis vad vi vill med den! Så plocka bort den du med gott samvete!

Ljuvligt Hemma: Jag ska se vad jag kan göra!!

Anonym sa...

Men hur loggar du in då? Då du har tagit bort den menar jag!

Personalen Ulriksdal sa...

Lisa: När navbar är borta så skiver du bara in blogger.com i adressfältet och loggar in på så sätt! Man vänjer sig på nolltid!

Randi sa...

Vilken god idé! Men - jag kan inte göra det. Det ligger en helt annan text än den du har i det inringade fältet. Så synd!

Anonym sa...

Jag har hittat hit via Fröken Kattfot. Hänger på och har tagit bort min länklist med. Tack för tipset!

W&W form sa...

Jag är med,tack sötis.
kram

Gry sa...

Hmm, måste jag prova...

Du, jag har utmanat dig på min blogg. He,he;-)

Kramar Gry

linnea-maria sa...

Hejsan
Tack för snäll kommentar :)
Jag har fått nytt jobb. Det är bara det att jag har så himla lång uppsägningstid. Hela 3 månader så jag får vänta ända till mars innan jag får ett roligare jobb. Fåtöljen i ditt tidigare inlägg är verkligen jätteful. Jag vet precis vad det är för typer som köper en sådan fåtölj. Extra accessoarer: chipspåse och burköl. Ha en kul vecka /linnea-maria

Vanilladreams and humblebees sa...

Hej! Vilken härlig blogg! Så estetiskt! Hur har du lyckats få in sidelement på båda sidorna?? Hittade hit via din kommentar på "vintage and romantica"... Tack för tipset om navbaren, det ska jag prova!

Kram från Jenny

Randi sa...

Tusen TACK - det funkade i alla fall!!! Helt suveränt - vad du är generös som bjussar på din kunskap!
Kram Randi

n o r d i n g å r d e n sa...

Oj, du är en fena!! Jag kan vara en riktigt bildestet men tekninken gör att jag går bet många ggr så... detta får jag nog kika på både en och två ggr trots din fina och säkert lättfattade beskrivning;) ha en toppenvecka! Mari.

anna k. sa...

Randi: Jag såg att du fick till det!!

Annica och Molly: Vad kul att ni hakar på vår lilla "städtrend"!

Madicken: *Hick* - hoppsan, jag måste kolla vad du hittat på!

Linnea-Maria: Näe, tre månader är en lång tid att vänta på nåt roligt. Hoppas du kan hålla humöret uppe tiden som är kvar.

Tack för den skrämmande bilden av personen i fåtöljen, jag kan se han/hon framför mig :)

Vanilla...: Man tackar och välkommen hit! Jag ska göra ett inlägg om sidelementen lite längre fram så kom tillbaka. Snart!

Guldkant på livet: Jag håller tummarna för att du får till det!

Jenny sa...

Insåg först nu när jag fått bort navbaren hur mycket jag faktiskt störde mig på den. Tack för tipset!

Kram Jenny

Peters Projekt sa...

Hejsan!

Platsar i och för sig inte i kategorin "Ladies" men jag hör av mig ändå.

Ditt lilla tricks för att få bort navbaren funkar alldeles utmärkt! Körde utan navbar nå´n dag men märkte dock att jag saknade den snabba inloggningsmöjligheten via bloggen. Har bytt färg till grått, vilket passar min övriga layout.

Gillar för övrigt din blogg och inte minst layout skarpt! Färgval, banner och annat står verkligen ut och känns lite "crispy" - liksom. Tänk att färger och layout kan göra en glad ;)

God fortsättning på 2008!
Keep up the good work!/ Peter

Anonym sa...

Jag är ny på blogger.com, finns vanligtvis på blogg.se och där finns ingen navbar. Men håller med om att det ser mycket bättre ut utan den! Jag kanske provar på min om jag beslutar att stanna på blogger. Vad tycker du om blogger, lätt att använda och så? O jag skulle verkligen behöva en räknare också, hur skaffar jag det?
Tacksam om du hinner svara mig! =)

Kram Carro