22.1.08

Bröllopstankar

Alla har vi ju olika inställningar till det där med äktenskap. - Det behövs ju inte! säger många. Jag håller med, det behövs verkligen inte. Men bortsett från den lagliga tryggheten, speciellt om man har barn, så är det något så speciellt att vara gift att jag faktiskt inte kan sätta rätt ord på det hela.

Jag och O. lever inte ett annat liv som gifta än som sambos, men känslan och vetskapen av att vi lovat varandra att vi vill leva ihop och att vi är beredda att kämpa för att få det att funka, ger mig en mycket speciell känsla som gör mig glad, varm, trygg och fylld av kärlek. Det är att ta den grå vardagen till en annan och högra nivå.

Just därför är jag så glad att bästa väninnan M. äntligen ska få stå brud! Ni anar inte hur många gånger vi pratat om det hela, och hon har aldrig trott att hon och sambon någonsin ska komma till skott. Så nu är det en sån lycka att få hjälpa till att göra hennes stora dag så fin som hon gjorde min. Utan M. hade det aldrig gått vägen kan jag säga :D

Till M. och alla ni andra som går i bröllopstankar, kan jag tipsa om bloggen 'She walks in beauty' som är fylld med ögongodis och inspiration. Dessutom får ni ju inte missa den svenska bloggen 'I nöd och lust' där du kan hitta det mesta av det bästa i bröllopsväg, snyggt sorterat i olika kategorier.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Image:
She walks in beauty

10 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Ja visst är det nåt speciellt att vara gift ändå..jag säger som du det är något som man inte riktigt kan ta på men det bara känns bra helt enkelt.. :)
Åh vad roligt att få vara med o ordna för bröllop...!
Kram
Mia

anna k. sa...

Blanka: Visst är känslan svår att beskriva?! Ja, det ska bli så fint att få vara med om hennes bröllop!

Handplockat sa...

Åh jag lever som sambo =)
Han brukar säga när vi någon gång pratar bröllop att han tycker att det är såååå spännande att krypa ned till en ogift kvinna varje kväll*ler*
tänk vad han tyckler att han är fiffig.
fin blogg du har

Anonym sa...

Tack för tipset :) Även jag kommer att stå brud i sommar!!
//M

n o r d i n g å r d e n sa...

Fint inlägg. Jag är inte gift men supersambo och vi känner oss mer än gifta! : ) Lycka till med din väns bröllop, mycket kul att planera runt ett sådant, ser att det är mycket bröllopstips i tidn numera.. Mari.

Anonym sa...

Ja det är något speciellt med den där stora dagen och de löften man ger varandra ändå :D

Anonym sa...

Åh, vad bra med tips och inspiration, det behöver jag!! ;)Hoppas få uppleva den speciella känslan av att vara gift, som du pratar om! /Terese

Zandra sa...

Tack, vad glad jag blev över att att du tipsade om min blogg!

anna k. sa...

Handplockat: Hi, hi - det var en vinkel på det hela som jag inte hört förut :D Mja, ge inte upp hoppet bara!

Och tack för att du tycker bloggen är fin, det gör mig verkligen glad!

Minks: Men vad roligt - jag önskar dig lycka till och jag hoppas att du kommer känna samma fina känsla som jag och Blaka (Mia) känner!

Mari: Men det är ju bara att gratta till er som trivs så gott som supersambos!! Ja gissa om jag ska gå och köpa bröllopstidningar till väninnan :D

Fru A: Jaaa, visst är det! Både magiskt och vackert!

Bagateller: Hm, jag var nog lite otydlig i texten inser jag. Jag och O är gifta sen två år tillbaka :)

Zandra: Självklart - du har ju gjort grovjobbet för alla giftassugna flickor :) Man hittar ju allt hos dig!

Betonggården sa...

Fin blogg du har!

Visst är det mysigt att vara gift! (Fast det, som sagt, egentligen inte är någon större skillnad i förhållandet i sig.)

Kramar från en "fru" till en annan! =)