6.12.07

Ljusterapi

Lyssnade på ett spännande inlag om ljusterapi på P1 i dag. Som många kanske vet så kan man mildra säsongsrelaterad depression med ljusterapi. I nya nummret av Elle Interör fanns det ett tips som, i mitt tycke, skulle vara en MYCKET trevlig form av ljusterapi; Visby Crêperie & Logi. Jag skulle inte säga nej till att lapa vitt, krispigt ljus i den sviten :D

P.s Jaha, då har jag tråkigt nog upptäckt att jag är allergisk mot (jul)granar. Har någon något tips om vart jag kan köpaste den snyggaste fejkgranen??

22 kommentarer:

Anonym sa...

Sia hade jättefina!! Tyvärr antar att priset är där efter..men det kanske det är värt. Jag vill också ha ljusterapi där!! Ha en underbar dag!

Anonym sa...

Nej, nej, nej - ge inte upp! Kanske tål du silvergranar?? Det gör de flesta som inte tål vanliga rödgranar. Testa! Ofta kan man få spillkvistar av försäljare, ta hem och sätt i kruka. Som du förstår är jag ingen anhängare av fejkgranar - utom när alla andra alternativ är uttömda

Anonym sa...

Hoppsan, det var inte meningen att vara anonym - Ha en bra dag!

Anonym sa...

mycket fina bilder... älskar vitt!

Hannele på Hisingen sa...

Vackert, en promenad ute ska man ta även denna årstid.

Anonym sa...

En "julen" kanske. Dvs en liten tuja i kruka. Det brukar jag ha istället för julgran. Men jag vet inte hur dom är om man är allergisk.
Lycka till med julpysslet!

smul sa...

det ÄR ett mycket trevligt ställe. Deras galettes är urgoda och det är mycket väl värt alla pengarna de tar för rubbet, om man har pengarna i alla fall.

Anonym sa...

NK säljer otroligt fina konstgranar från www.mrplant.se. Utan lampor 3200kr och med lampor 5500. Ett alternativ är den nästan lika fina hos http://www.konstvaxter.com/

Visby är så vackert. Och inte minst i vitt. Vill dit. Omedelbart.

Anonym sa...

Alltid svårt det där med snygga fejkgranar - men satsa på en lite dyrare iaf för de är bättre...

www.nestorforlag.se sa...

Vilka underbara bilder, vad tråkigt att vara allergisk mot granar, de doftar ju så gott

Anonym sa...

Var inte ledsen för granallergin! Min dotter är också allergisk, så vi köpte en VIT plastgran. Om man nu måste välja en oäkta gran, så tycker jag att det är lika bra att det syns på långt håll att den är - just oäkta. En vit gran ger ett helt annat intryck - jag tycker att det är jättefint.
Lycka till

scrolla sa...

Jag är i Visby just nu och fick just höra att Creperian är till salu för 7,2 miljoner - kanske vore nått? ;)

Hem och Lycka sa...

Å shit vad läckert! Boendet alltså.. Dit skulle jag hemskt gärna vilja övernatta..

Vi köpte vår på Ica men finns garanterat finare.. Trist att du inte tål! kram

Anonym sa...

Tål inte heller vanlig julgran, köper numera en kungsgran, det går däremot bra för min del (dessutom lättare att hitta en jämn och fin)

Anonym sa...

Tål inte heller vanlig julgran, köper numera en kungsgran, det går däremot bra för min del (dessutom lättare att hitta en jämn och fin)

Anonym sa...

Tjoho, så vitt och vackert! Hade gärna haft basen sådär men hade kunnat låta bli att piffa upp med lite färg på accessoarer.
Tur att det är jultider för då känns inte mörkret lika intensivt. I januari skulle man behöva lite ljusterapi!

Anonym sa...

Åh jaa, ljust vill jag ha, mera ljust, mera ljust. Jag tror att det är de ljusmålade golven som gör det, nått att ta efter kanske!

H A N N A S - F O R M sa...

Å, där är det sååååå fint...sist vi var i visby hittade vi dit men det var tyvärr fullt så vi bestämde att hyra där nästa gång...om det nu inte säljs innan dess.....

Ha det gott!

Hanna

Lina Gardelid sa...

Nu är det jul-lotteri hos Lina på Gården! Välkommen att delta!!
Samtidigt vill jag önska dig en RIKTIGT GOD JUL!!

Kram Lina

Jes/Vita villa vila sa...

Ljuvliga bilder!!!

Tycker din blogg är sååå mysig!

Ha en skön julvecka.
Kram Jes

Anonym sa...

Bodde i sviten i somras, helt underbart! Rekommenderas varmt!

Jessica
http://invited.blogg.se

Anonym sa...

Hej!

Vilka underbara bilder!!! Där skulle jag vilja bo!!! Helt i min smak! Ville bara säga att jag också är allergisk mot gran, men blir inspirerad att testa om jag tål kungsgran kanske. Annars såg jag den för 5 500 kr på NK som tipsades om här på din sida, den var RIKTIGT fin!!! Den hade spetsiga barr längst ut, platta längre in. M a o gav den intrycket av att vara en ÄKTA gran. Tycker personligen att de vanliga plastgranarna med platta barr är kitchiga och oäkta, så jag låter hellre bli innan jag kan köpa en riktigt trovärdig. Eller kanske man skall göra en julgranshög kon av pilkvistar, glitterspray, kulor och juleljus? M a o välja ngt som man direkt ser att det är fejk... Ha en god julmånad! Hälsningar Caroline Henriksson