24.9.07

En renoveringsfobikers bekännelse...

Det är bara att erkänna, vi hatar att renovera. Eller rättare sagt så trodde vi det. Vi har dragit på renoverandet eftersom vi känt att vi inte orkat, kunnat eller ens kan skilja på en pensel från en roller. Krasst sagt så har det varit så illa. Att drömma och fantisera, det är vi dock otroligt duktiga på! Men nu kom vi till en punkt. Vi kände att vi inte orkade stirra på de där nikotingula strukturtapeterna i vardagsrummet en dag till!! Så hela helgen har vi målat tak, väggar, lister - tja hela klabbet! Och det värsta av allt, DET VAR JU JÄTTEKUL :)!

Eftersom både tv, dator och soffa ligger tryggt undanstoppade under ett hav av plast har vi tillbringat kvällarna med att spela kort och dricka kaffe. Trevligt, trevligt mitt i allt stök! Nu är det bara lite pill kvar, sen så är det dags för det roliga, nämligen att få köpa bokhyllor, en till soffa, tvskåp m.m. Det mina vänner, ska bli vansinnigt kul!

Jag dyker upp sporadiskt här under veckan eftersom jag är utan dator :) Bilden hittade jag på Flickr.

18 kommentarer:

Anonym sa...

Så där ja! Now we're talking!
Härligt tjejen!! Heja heja!

anna k. sa...

Anneli: Tackar vännen - gissa om jag är stolt (och ledbruten) över vår "bedrift" :D!!

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Kul bild!
Och det måste ju bli hur fint som helst nu!Renoveringar kan ju vara så jobbiga, men resultatet brukar ju bli super!
/S

Anonym sa...

Jäkligt snygga fötter! Färgen matchar perfekt!

My White Cottage sa...

Vad kul!!! Hoppas vi får se lite bilder sedan på det fina vardagsrummet!! :)

Ha en skön vecka!
Kramar Jenny

EVA-whiskyochchampagne sa...

Åhhh spännande att få se...för visst visar du lite bilder sen ???
*
KRAM EVA

Engsroom sa...

Oj vilken spännade bild, ska bli kul att få se det klart!
Det är ju lön för mödan när man får börja med slutklämmen och piffingen.
Kram Ella

fingerspitz sa...

Vilken härlig bild och visst är det kul att måla, jag har lagt golv i helgen och snart ska det bli vitt och fint och sen får man ju piffa och pynta...

Anonym sa...

... och det blir ju hysteriskt kul för alla oss som får äran att se härligheten sedan, när det är färdig!...? :)
Kanske man skulle plasta in tv:n och möblerna... och plocka fram kortleken istället. Myspys på en filt på golvet!

Otroligt läcker bild har du hittat!

Lilla Blanka sa...

Ja visst är det kul att se resultat av en renovering, även om det är jobbigt "mitt i". Lycka till, det blir säkert suveränt bra!
Kram

Anonym sa...

Härlig bild! Det är ju skitkul at måla, det brukar vara förarbetet som är trist, riva, spackla, slipa, dammtorka... Ska bli kul att få se efterbilderna!

Unknown sa...

WHAT A FUNNY AND CUTE PHOTO! It looks like you were working hard and having some fun at the same time!

Blessings, KJ
California, USA

anna k. sa...

Sublim design: Jag håller med dig, det är jobbigt som tusen, men resultatet är ju vansinnigt tillfredsställande!!

Anonym: Jag tyckte verkligen bilden passade mitt inlägg :) Mina fötter ser faktiskt ut så där, men bara med vit färg då rå.

Vårt nya hem och Eva: Jag har längtat efter att få bjussa på lite bilder hemifrån - så det det kommer!

Engsroom: I dag sätter vi igång med det sista pillet, det ska målas runt fönstren. Men gissa om vi är nära målet nu :D

Fingerspitz: Jaa, till vår förvåning så var det ju riktigt kul! Ser dock emot piffbiten mest! Hmm, så du kan lägga golv? Kanske får komma hem till mig i vår och lägga golv i köket :) ?!

Saga: Det är ingen dum idé faktiskt, man umgås verkligen! OCH man överlever ju att missa några av sina favoritprogram!

Lilla Blanka: Tack! Jo, det verkar hoppfullt, vårt lilla projekt!

Lisa: Det kommer bilder helt klart!

Kj: It´s not my feet (I stole it from Flickr :) but they show how my feet looked like while I was painting my livingroom walls!

Anonym sa...

vad mysigt det låter! spela kort...

Vad roligt att det gick så smidigt! och skönt att få det gjort!
kram

anna k. sa...

Skogsfrun: Det är fantastiskt att veta att man snaaaaart är i mål med ett rum! Nu är det bara hall, badrum och kök kvar :) Pust!

Anonym sa...

Finns ingen bättre känsla än när man får inreda det nya rummet som man själv har fixat till! Älskar den känslan!!!!!

dreamhouse sa...

åh vad spännande! vill se!! xx

purple area sa...

Vilken festlig bild!