18.8.07

Oj då, städning på gång!


Näe, nu är det väl dags att förnya sig lite? Jag drar på mig gummihandskarna letar fram dammvippan och börjar storstäda lite här på bloggen! Så ser det konstigt ut med länkar, bilder m.m. så är det jag som är i städfarten. Välkommen tillbaka snart igen!

Jo, kan man ha röda rubiker och länkar?
Kom med synpunkter gott folk!!

Kram Ak

Uppdatering: Arbetet fortskrider ganska bra men det är en hel del fix med bilder kvar. Tack för alla synpunkter på layouten - det känns som om jag är på rätt väg :) Som I nöd och lust påpekade hade den högra kolumnen halkat ner under inläggen. Jag har nu förhoppningsvis fixat till detta.

Problemet när man petar i koden är att få det att se "lika ut" i alla webbläsare. Jag kör med Firefox (gör det du med, den är helt klart bäst) och där ser allt perfekt ut. När jag kikar i Explorer, tja då är det en helt annan sak. Linjer är annorlunda, och marginaler mellan kolumnerna är inte helt hundra. Men man får försöka jämka ihop verkligheten och stilla sin iver över att "men det måste ju se helt perfekt ut". Har du upptäckt något mer som ser mysko ut? Peta in en kommentar vet jag!

34 kommentarer:

Anonym sa...

oh, vad förfärligt, nu kunde jag inte komma på din blogg...
men med hjälp av en expert, har jag hittad dig igen. Tack och lov!
Ha en fin helg!

anna k. sa...

Han: Vad roligt att höra av dig igen! Jag hade den nerstängd ett tag, så det var nog det tror jag! Hoppas att du får en skön helg du med!

Unknown sa...

Hejsan :)

jaha man kan snilt ha röda rubriker och länker..

Visste du inte: röt är det nya svart?

anna k. sa...

Pedrsn: Nää, det visste jag faktist inte! Men så bra för mig då, jag älskar ju både svart och rött :D

Magdalena Martin sa...

Ååh man tackar å bugar för länkningen till min blogg, va gla jag blir! :) :)
Trevlig helg!
Kram
Magdalena :)

Magdalena Martin sa...

Jo en sak till, tycker din layout är jättesnygg! Så visst kan man ha rött! Kul med lite färger :)
Själv ska man gå webdesign-kurs i höst så det lär nog hända saker på min sida mé ;) Härligt med förändringar, precis som det ska va, både i hem å blogg, må så gott!

anna k. sa...

Magdalena: Klar du ska ha dig en länk! Jag har varit vansinnigt dålig på att uppdatera mina länkar, så det blir en massa nytt när det väl ska städas!

Jättekul att du gillar den nya layouten! Ha det så jättekul på kursen, och tro mig, ge inte upp när koden börjar trilskas med dig :)!!

Anonym sa...

Vad fint!
och länkanr var snygga i rött, för det var ju en fin mörkröd färg.
Ha en skön helg.

anna k. sa...

Nilla: Tack rara du och en god, god helg på dig med!

Anonym sa...

Det är väl jätte snyggt med rött!
Själv har jag vinrött på länkar.
Tack också för det fina tipset på nät butik.
Har ju redan hunnit kika lite.
Vad fina saker dom hade där då.
Ha, en trevlig helg.
/S

Anonym sa...

Jajamen den ksn du verkligen! Jättefräscht och snyggt!

Cecilia sa...

Jag kände inte igen mig först - det är ännu finare nu! Tack för länkningen - det blir en fröjd att lägga till dig på min lista!

Anonym sa...

Det var snyggt med träskorna å den röda prickiga ...vad heter det....rutan, typ, högst upp!!!
Supersnajsigt!!!!=)

Anonym sa...

Tycker jag absolut att man kan ha....rött,alltså :=)
Det piggar alltid upp med färg.....jag tycker själv att det är skitkul att ändra om på bloggen...hmmm, det var längesedan jag gjorde det. Du ser ...din städiver smittar av sig!!!
Ha det så bra!!

Anonym sa...

vad fiiint! i likie prickigt!
Supernice!:D

Anonym sa...

Ser härligt ut med röda rubriker!

Anonym sa...

Däremot så ser det ut som om din kod blivit lite knasig.. eller som om ngt i mittspalten är för brett, för högerspalten hos mig ramlar ner under alla inlägg.

anna k. sa...

Sublim design: Visst är det MASSOR av fint tjejerna på Ihana Living har?! Ser fram emot när de börjar skicka över hela Europa snart!

Lisa och Cecilia: Tack flickor!! En länk Cecilia, det tackar jag för!

Mariakoden: Toppbilden kallar jag den. Men header funkar ju också att säga. Supersnajsigt? Åh, då har jag lyckats! Tack!

Clara: Jag ledsnar så snabbt, en helrenovering var rätt just nu. En bra start på hösten. Klart du ska piffa lite du med!

Pernilla: Meee toooo!

I nöd och lust: Tack, rara du för att du uppmärksammade mig på att kolumen hade halkat ner. Glömde alldeles att kolla hur det ser ut i Explorer. Puss på dig tjejen!

Anonym sa...

ser helt fint ut her hos meg, bruker IE

Anonym sa...

Jo men det klart att du kan köra med röda länkar:)
Din blogg är jättefin.
Ibland är det nödvändigt att städa, även på bloggen.
Mvh Lallis

Susanne sa...

Oj! Här kommer man tebaxs från semester och då är hela bloggen ändrad! :-) Ser jättebra ut!

Hulda sa...

Stilig å forandre litt på bloggen! Dette ble jo flott også, gleder meg til å følge med videre også. Fint med rødt, det lyser opp. Jeg har laget meg en ny banner, tror det blir ny bakgrunn også, utpå høsten. :)

Anonym sa...

Så fin den nya lay-outen är! Jag gillar polkagriskombon. :) Är det genom koder som du får till sträcken mellan "spalterna". En bloggande vän frågade mig om hur man gör det men jag kunde tyvärr inte svara på frågan.

Förutom att jag behöver skrolla för att se allt när jag använder gamla datorn utan widescreen ser det perfekt ut hos mig (använder FF)!

Spånga lyan sa...

Fint med dom röda prickarna i rubriken

n o r d i n g å r d e n sa...

Du har en sådan fräsch o inbjudande blogg! Röd/vitt är läckert!! Mari.

n o r d i n g å r d e n sa...

Och vilka läckra träskor såg jag nu, DEM vill jag HA!!! Du länkas nu omdelbart med, vi ses!! Mari.

anna k. sa...

Koselig: Tack, det var skönt att höra! Och, du ska upp på länklistan du med :D Jag är inte färdig än med alla norska länkar!

Lallis: Jo, städa är ju bra säger min mamma :) Det känns rätt inför hösten och allt. Roligt att du gillar uppläget!

Susanne: Tack rara du!

Hulda: Klart du ska hänga med Hulda! Jag håller utkik efter din nya bakgrund!

Karin: Kul att du gillar polkatemat :D Strecken kan man lägga till, eller ta bort om man vill. De här strecken har följt med orginalmallen från första början. Mejla mig om du vill ha kodtaggarna till din vän.

Hälsa också att man får prova sig fram i koden, pilla in lite här och där och se hur det ser ut. Glöm inte bort att spara en kopia av mallen så man inte ställer till det för sig!

Spånga Lyan: Hej på dig, ett nytt namn är alltid trevligt här!

Guldkant på livet: Åhhhh Marie - du är för rar! Kramar på dig!

Anonym sa...

Ja, jag tycker det blir kanonfint med rött! Min första reaktion var "Vad fräscht!" Det bir kanon! :-)

Lotta sa...

Oj vad snygg din blogg är! Ser så proffsig ut. Och det är jättesnyggt med det röda!

Ha det gott!
Varma hälsningar

Lotta

W&W form sa...

alltid inspirerande att komma in på din blogg...
Jätte fint !!

Kram till dig

dreamhouse sa...

åh vad otroligt fin förvandling! superfint, gillar massor!! go girl!! och tusen tack för länken!

Anonym sa...

Jag blir så glad när jag kommer in på din blogg. Verkligen kanon-fint! Och ännu gladare blev jag när jag såg att du länkat till mig :D Tack så jättemycket. Blir också riktigt sugen på att möblera om i bloggen med nått nytt i höstfärger. Och för den delen passa på och skapa länkar till alla mina favoritbloggar.

Kattfot sa...

Jag älskar rött och desto mer med vita prickar till. Tycker det ser tipptopp och superfräscht ut :-)

anna k. sa...

Pethra, Lotta, My Molly: Tack ska ni ha era gullungar!

Dreamhouse: Huga, det är ju pinsamt att jag inte lagt till dig tidigare. Men nu blir det bot och bättring!

Jessica: Jag brukar smyga runt på din blogg vet du, jag tycker den är jättefin!!

Kattfot: Jag bockar och bugar!