20.8.07

Att blogga


Tack ska ni ha för alla rara kommentarer om min "storstädning"! Det är fortfarande lite kvar att ordna med, bland annat en massa norska länkar m.m. som ska läggas in. När jag började blogga om den lantliga stilen i mars 2006, fanns det mest bloggar om modern inredning i Sverige. Lite mer än ett år senare har den här, i mitt tycke, 'rörelsen', rent ut sagt exploderat! Det har gått så fort att jag inte hinner med :D Helt underbart om ni frågar mig!
Jag har ofta frågat mig varför det har blivit ett sånt enormt intresse för lantstilen (och alla dess inriktingar). Jag har inte kommit på något bra svar, men jag antar att det är en slags inneboende längtan efter rötter, tradition och det faktum att den lantliga stilen är vacker.
Vad tror du att det beror på?

När det gäller länkarna, har jag missat dig eller någon annan blogg? Mejla mig gärna, man ju hålla sig "up to date" vet du :)

Kram anna k.

P.s Fick påhälsning av Tor som är belysningsplanerare. Han har precis startat en blogg om, ja just det, belysning! Roligt och jag hoppas att jag kan lära mig något, för belysning tycker jag är svårt.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Åh jag såg ett par marschaller som är röda med vita prickar på Rustas hemsida. Blev och tänka på din blogg :) Bild på dem ligger just nu på Rustas framsida som kampanjerbjudande!

anna k. sa...

Jessica: Jag har sett dem, gissa om det kliar i shoppingfingrarna?! Jo, när jag valde bilden till det här inlägget missade jag hennes scarf, har du sett, prickar :D!!

My White Cottage sa...

Så jättefint du har gjort på din sida!!! Känns superfräscht! Vilka underbara bilder från den finska butiken - kan bara hålla med: vill ha allt!!! Ha en bra vecka! Kraam!

linnea-maria sa...

Explosionen har nog kommit med att många har gamla grejor hemma och så har de kommit på att man kan blogga om det också...nä inte vet jag. Men jag vet varför jag gillar gammal lantstil. Jag bor på landet i ett gammalt hus, jag har alltid gillat gamla grejer bättre, eftersom de ofta är billigare och bättre kvalitet och spåren av användandet berättar en historia. Sen är gamla grejer alltid "modernt" det beror bara på hur inramningen ser ut och som är enkel att ändra

Anonym sa...

Jag älskar charmen i det gamla. Bor i ett hus från 1873 och har en hel del arvegods som jag försöker förvalta på bästa sätt. Jag inredningsbloggar inte direkt, men gillar det absolut!
Mvh Lallis

Anonym sa...

Ja det lantliga bloggandet har verkligen eskalerat, men du var pionjär!

Anonym sa...

Härligt! Jag gillar den lantliga stilen, även om jag inte har så mycket av det hemma. Vilken fin länklista du har!

Anonym sa...

Vill bara berömma dig för din nya underbara layout på bloggen :)

Amoroso sa...

Intressant fråga. Jag gillar charmen i det gamla och enkla, när allt annat i samhället bara rusar :-)

Susanne sa...

Ska bli kul och spännande att följa din blogg. Det var det i och för sig innan också :-) Intressant med belysning, och som du skriver inte helt lätt därför vill man lära sig mer.
Må så gott!
//Kram

anna k. sa...

Vårt nya hem: Tack snälla för dina söta ord! Suck ja, visst är ALLT fint hos Ihana L.?! Hoppas du får en supervecka du med!

Linnea Maria: Tack för din kommentar, den är klockren och innefattar verkligen allt jag har gått och grunnat på :) !!

Lallis: Jag avundas dig som få bo i ett hus med en sån (granterat) spännande historia bakom sig! Och det är ju klart, ett sånt g:a hus gör sig ju inte om det är minimalistiskt inrett och betongbänkar i köket. Det är min åsikt.

Frida: *rodnar* - men ska vi prata pionjär så är du översteprästinnan över oss alla, HELT KLART! Kram på dig!

Nilla: Vad roligt att du uppskattar länksamlingen!

Ljuvligt hemma: Jag får nog passa mig så jag inte börjar levitera över era fin ord :D Tack ska du ha vännen!

Amaroso: Exakt så känner jag med. Nån slags längtan efter nuet i all hets!

Susanne: Kul om du hänger med ett tag till :) Visst är det kul att Tor skriver om ett sånt smalt, och intressant ämne?! Jag behöver verkligen snappa upp både det ena och andra.