30.7.07

Första dagen på jobbet

Jag överlevde. I år så var det inte så dumt att se alla kollegor igen. Alla har haft fulväder, men de har lyckats få sig en massa sol, för de var bruna som pepparkakor hela bunten. Den enda sol som jag och O fick på semestern var i Sandhamn.

Jag har bott i Stockholm i över tio år och har aldrig tagit mig ut till ön förrän nu. När jag klev i land så föll jag raklång som en fura; Jag vill också vara båtmänniska och vara klädd i dessa käcka seglaroutfits! Jag köpte allt rakt av :D Nåja, någon seglare lär jag aldrig bli, men att älska havet och skärgårdsmiljöer, det slutar jag ALDRIG att göra.

Ni som började jobbet idag, hoppas att ni hade en okej dag med!

A wiew from the beautiful island of Sandhamn.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är Sandhamn härligt? Vi brukar lägga till där ett par dagar varje sommar.

Anonym sa...

visst ser det härligt ut att leva båtliv på sommrarna! Picnickskinka o färskpotatis i hytten :D
En kompis till mig har jobbat på Sandhamn och beskrev sin upplevelse som du.. mycket vackert!
Hoppas det går bra att börja jobba nu... Än har jag en månad kvar tills skolan drar igång! whiiiii...:D

anna k. sa...

Lotta: Åh, ja... jag blev helt tagen av ön faktiskt. Blir nog en tur till innan hösten kommer på allvar.

Pernilla: Gud, picknickskina hade jag alldeles glömt bort! Den var ju standard på utflykterna när man var liten :)

Jo, det är faktiskt en fin och trevlig dag på jobbet med! Passa på att njuta av resten av din ledighet, jag ska önska lite sol åt dig!

Anonym sa...

Jag håller med dig fullständigt! Jag har i o f s levt lite båtliv och jag har besökt Sandhamn. Det är ljuvligt i Stockholms skärgård!

Anonym sa...

Jag började idag, och precis som dig var samtliga på arbetsplatsen som pepparkakor! Själv är man vikingvit - som vanligt! :)

Anonym sa...

Min räddning blev Gotland! Under vår vecka där regnade det bara en dag. Och så tyckte jag det var härligt i början av sommaren. Idag är det kanon, man blir på så gott humör!

Desiree sa...

Härlig bild. Sverige är så otroligt vackert på sina ställen. Får lite hemlängtan av att kolla på denna bild.

www.nestorforlag.se sa...

Hej, kikade in din blogg och lät mig inspireras.

Maria sa...

Fin blogg du har, kanske är det första gången jag hittat hit...kommer tillbaka! Välkommen till min om du vill!

Anonym sa...

Påminn mig om att jag ska berätta om när jag campade på Sandhamn en midsommar för preskriberad tid sedan.
(12-mannatält med förtält bidde den högsta byggnaden på Sandhamn någonsin) :D

anna k. sa...

Nilla: Lycko dig! Hoppas du hade mysiga dagar med maken nu när ni var barnlösa!

Trygghet: Hihi, själv är jag mest grisfärgad=rosa :)

Pethra: Skönt att höra att någon fått lite sol av oss bloggerskor!

Desiree: Roligt att bilden kan väcka lite hemlängtan hos dig!

Country-dreams: Men gud så roligt - jag kikar genast in hos dig!

Maria-jag blommar: Du är mer än välkommen tillbaka, jag har varit och hälsat på hos dig nu!

Anneli: Det ser jag verkligen fram emot! Då kan du passa på att tala om för mig vart vi kan tälta på ön - ska i väg en sväng till dit om ett par veckor.

an angel at my table sa...

Visst är det tråkigt att inte ha bra väder på semestern men det viktigaste är ju att vila upp sig och mysa med familj och vänner och det har ni gjort i massor.
Må så gott nu vid skrivbordet.

anna k. sa...

Marie: Du har helt rätt i att det viktigaste är att umgås med nära och kära. Ni såg ut att ha haft det mysigt i Frankrike! Jag är nog rätt nöjd med semestern och trivs fortfarande framför skrivbordet!