19.5.07

Patina

Suck, en liten paus i målandet, "vart är maken när jag behöver honom"?! Det är lite molnigt och mörkt ute, men jag tror faktiskt att den asfula, rökskadade strukturtapeten i vardagsrummet börjar se riktigt bra ut med en omgång vit färg! Det kommer inte att bli perfekt, men när jag ser de här underbara bilderna från danska Honning & Flora så påminner jag mig med att det främst är känslan som rummet har/får som är det viktigaste. Lite "ruff" här och där gör inget, för lite patina hör ju som till :)

Solsken på er go vänner!

P.s Kikade in hos Anna som har bloggen Krinolin. Det här verkar lovande så kika in och säg hej!

13 kommentarer:

Anna sa...

Mmm va härligt.. Bloggar som din gör att man suktar efter landet ;-)

anna k. sa...

Anna: Åh, ja, nog suktar man efter landet!

En rätt rolig syn för mig är att om jag sitter ner i vardagsrummet så har jag en jättevacker utsikt över trädtoppar och en fin himmel. Reser jag mig upp så har jag en parkering framför näsan :)

Så till 50% är jag nästan där... :) Men äkta vara är ju helt klart målet!

Anonym sa...

Om det är du som skrivit va, fyller jag år? på bilden med muffinsen, vad hade du då för teckensnitt. Jättefint är det.

anna k. sa...

Christine: Jag hittade typsnittet på sajtet dafont.com - kika in för här är allt GRATIS! Typsnittet heter 1942 report.

Drömskåpets Hanna sa...

vilka fina bilder du har lagt in idag. Och visst, lite patina ska det ju vara, det blir ju mer intressant då tycker jag.

Lotta sa...

Lycka till med målandet! Och du har rätt, patina är härligt, det betyder att saker och ting har haft ett liv, en historia!

Ha en härlig helg!
Kram Lotta

Anne sa...

Du har favorittbloggen min om dagen du ja...henter så mye inspirasjon og glede hos deg.
Ha en trivelig helg fortsatt.

Camillas lockar sa...

Galet härlig inredning! Jag vill flytta till större!!! Lite av det där solskenet kan vi få lite till Stockholm, tack :-)

Signes Vind sa...

Läckra bilder - trodde ett tag att det var från ditt hem men förstod sedan att du inte riktigt är klar med målandet. Ska bli kul att se bilder när du är klar.
Lycka till med målandet!!

MODERN COUNTRY sa...

Ja, man drømmer seg bort i landliv med ro, grønt og dyr på enga. Slitte møbler med patina og skrammer fra livets gjendbruk hører jo med, det gir hjemmet karakter og gir det en fantastisk utstråling!Landlivet er drømmen!

Poppins sa...

Vilka vackra bilder! Frukost i sängen i sådan miljö, hade man inte tackat nej till.

anna k. sa...

Drömskåpets Hanna: Tack! Danskarna kan dom :) Jo, det ska vara lite patina. Perfekt brukar bli så tråkigt tycker jag!

Lotta: Tack!! Alla inpirerande ord är så välkomna. Ni vet ju hur kul jag tycker renovering är ;(

Anemone: Puss raring! Att lilla jag kan inpirera ger mig inspiration till att fortsätta!

Camilla: Så du fick inget? Nää, inte jag heller därav önskningen. Men det är skönt med regnsmatter tycker jag - när man är inomhus :)

Signe: I wish! Nää, det kommer inte riktigt se ut så när vi är klara. Det blir mer färg :) Självfallet blir det bilder om vi blir klara någon gång under vår livstid... pust.

Modern Country: Jag kunde inte sagt det bättre själv - precis så är det!

Poppins: Nää, verkligen inte! Åh, så mysigt det hade varit!

Jordgubbar med mjölk sa...

Underbara bilder! Sänghimmeln påminner lite om den jag nyss sytt till min son, bild finns i min blogg!