3.5.07

Om konsten att vara god :D!

Självklart så är jag uppfostrad enligt god lutheransk sed; det är mycket fult att framhäva sig själv! Det bär ju lite emot att hävda att "jag är nog faktiskt en ganska snäll person" :D. Men ibland så dyker det upp en rätt så elak liten djävul upp i mig. Jag kan bli rasande på en del människor, vissa statliga institutioner och företag med inskränkta regler och snedvridna attityder.

Enligt den heliga lutheranska läran så ska ju en flicka inte bli arg heller, eller åtminstone ha den goda tonen att inte visa det. Jag blev såå fnissig när jag fick ett mejl om de här små dockorna VooDolls! Äntligen kan en lagom god lutheransk flicka få ett schysst utlopp för sina aggresioner - på ett kul och prydligt sätt!!

Mike Bike är en bloggare med praktisk erfarenhet från sin egen voodoodocka; Mr Needles.

P.s Jag kunde inte motstå att blogga om de här raringarna trots att de är överallt just nu!
Kan man missa chansen att få spy lite galla över den där Luther :D?!

11 kommentarer:

Anonym sa...

En sån där skulle jag behöva! Faktiskt....

anna k. sa...

Charlotte: Ja det skulle nog alla faktiskt :)! Jag har propagerat i åratal för att vi ska skaffa en sandsäck (en sån där som boxarna har) till jobbet. Vore perfekt alltså... En omgång på säcken och all irritation är som bortblåst!

Lotta sa...

En sån docka skulle jag med behöva ibland. Inte lätt att ha Luther på en axel och Jante på den andra!

Ha en härlig helg!
Kram Lotta

anna k. sa...

Lotta: Nää, det är det verkligen inte. Varför ska vi gå och bära på det oket för - egentligen? Ha en urmysig helg du med!!

Anonym sa...

Dockorna var ju riktigt söta :)En av dem kan gärna få bli min maskot på skrivbordet. *S*

Anonym sa...

haha... vilka söta! Jag gillade verkligen den där lilla häxan:D

Anonym sa...

Hit med en snabbt! Posten ska få sig några nålstick!!

Anonym sa...

Aaah... Precis vad jag letar efter! Den där j-a traktorförarn som aldrig slutförde jobbet på tomten men nu skickat en feträkning för ingenting skulle få sina fiskar varma ... *morr*
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

Anonym sa...

Kan det funka på sniglar?

Anonym sa...

voodoo dolls er skumle, uansett synes jeg ... :/

Lella sa...

Vilka charmtroll, har man skruvad smak om man tycker att de är söta :o)