24.4.07

Redan tre?!

Förra helgen så var det dags för ännu en stor födelsedag i familjen, min systerson J. fyllde tre! Eftersom hans moster är sååå dålig att hålla reda på det där med födelsedagar (helt ärligt, jag kommer knappt ihåg min egen) så blev det tokpanik med en present!!! Vad köper man till en treåring???

Pekböcker är ju uttjatat vid det här laget - en prenumeration kanske? När jag kikade runt på sajten Tidningsbutiken.se så föll jag givetvis för Bamse! Tack och lov! Nu lyckades jag lösa presentkrisen på två röda, det var ju jättesmidigt - och en snabb fix mot mitt dåliga samvete :D! Okej, han kan ju inte läsa, men de mysiga bilderna måste väl locka en pigg treåring?

Hmm, att det ingick oro och dåligt samvete i rollen som moster - det hade jag ingen aning om :D!!

P.s Tidningsbutiken.se har en massa inredningstidningar med :D! Och här kommer en liten förklaring till min något torra inställning till presenter - och en klar indikation vad jag kommer att utsätta den stackars pojken för i framtiden!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Min tvååring älskar Bamse och hon är två, så du behöver nog inte oroa dig :)

/Malin

Hulda sa...

syns Bamse er et veldig koselig tegneserieblad. Jeg fikk alle bladene da jeg var lita. Bruker å kjøpe det av og til nå også, det er jo så søtt. :)

anna k. sa...

Malin: Pust - vad skönt :D!

Hulda: Jag läste också Bamse som barn och älskade det! Jag måste nog erkänna att jag gärna läser Bamse nu med om jag kommer över en tidning!

Lella sa...

Kollade in dina boktips och blev lässugen, alltid roligt att upptäcka nya(nya för mig)författare. Och Bamse blev väl hur bra som helst, här hemma går Bamsefilmen varm när vi har barn på besök.

anna k. sa...

Lella: Men vad kul om du blev nyfiken på böckerna! Albert Speer och sanningen är en bok som jag verkligen kan uppmana dig att läsa. Om boken om A.S är deprimerande så är allt om Charles B. en ren fröjd att läsa :D!

Mmm, vad glad jag blir att Bamse är omtyckt - fast vem kan ogilla den raringen :D!