4.4.07

Balkong

Det börjar bli dags att tänka på årets säsong på balkongen. I år har vi tänkt köpa två fåtöljer, för pinnstolar i alla ära, man sitter ju inte jätteskönt direkt. Sen så dagdrömmer jag och funderar på vad vi ska köpa in mer för prylar eftersom jag vill skapa mer rumskänsla på balkongen. Några sköna täcken vore ju gott mot kvällskylan. Ska jag välja det gröna eller det blå täcket från Greengate eller ska vi satsa på prisvärda Alvine från Ikea? Det är verkligen lätt att skaffa sig delikata lyxproblem :D! Ni då - vad har ni för balkongdrömmar?

Kuddarna från Cosas hittar du här. Jag måste verkligen puffa för dem för tar du lite lätt på dem så fraaaasar de! Dun kickar rumpa! Greengate kannan inköptes i Danmark förra året. Å farmors pelargoner har jag bloggat tidigare om.

16 kommentarer:

hulukvarn sa...

Vilket fint kollage!! Greengate täcket är ju riktigt mysigt:)

Anonym sa...

Åhh jag tyckte väl att kuddarna såg bekanta ut! Köpte nästan en neccesär från Aspegren under dagens lilla tur på stan. De har sååå fina saker! :)

Jag gillar greengates täcken jättemycket så vad ni än väljer blir det säkert jättefint (men det är klart det gröna passar ju bäst till kuddarna :))! Härlig gungfåtölj, en sån skulle jag gärna ha på min balkong (om jag hade en). Trevlig påsk...

Mrs M sa...

Green gate täcket är snyggast, men Alvine är väl nästan 1000 kronor billigare!? Var nära att köpa ett till en enkelsäng idag för halva priset från Greengate, men det var inte lika fint som det du visade. Köpte ett litet täcke istället till min son (som han nu behövde ett täcke till*fniss*), med ränder, rutor och stjärnor. Det verkar vara väldigt skön kvalité iallafall. Glad påsk!

anna k. sa...

Hulukvarn: Tack raring! Vilket gillade du - det gröna eller det blå? Problemet med mig är ju att jag gillar båda :D!

Karin: Det var Anneli som introducerade mig för Aspegren och jag håller med dig, vilka underbara produkter de har!! Snygga mönster och bra kvalitet är ju aldrig, aldrig fel!

Mja, det gröna passar ju helt klart bäst till kuddarna :D men det blå är ju svårt att motstå. Att det ska vara så svårt att välja ibland?

Mimmi: Alvine är ju helt klart BETYDLIGT billigare och det ju svårt att motstå pgr. prislappen! Jag är säker på att sonen uppskattade sitt nya täcke - låter som en dröm för en liten kille :D!

Anonym sa...

Nog blir det svårt att välja. Men vad härligt att få köpa något nytt! Jag gillar nog den blåturkosa mest. Annars tycker jag Alvine från IKEA var riktigt fin den med. Och om du köper den finns det ju pengar över till annat smått och gott :) Lycka till med ditt val hur som helst!

Anonym sa...

Jag är ju lite partiskt här, men jag tycker ärligt talat att täcket från Greengate är snyggare än IKEAs variant...... :)

Anonym sa...

Jag vill ha fina blomor o lite oasaktigt på min balkong! Har haft uteplats jämt men blev med balkong förra sommaren - svårt!!!

fingerspitz sa...

Mina balkongplaner ser helt annorlunda ut men så är jag ju inte nån lantisbrud (även om jag tycker att det är snyggt). Jag väljer färg på årets balkong. Turkos plastmatta, rosa plastblomkrukor, gula stolsdynor och varför inte en grön liten trädgårdtomte eller en plastflamingo :)

Anonym sa...

Ja, Greengate täcket är jättefint!

Anonym sa...

Jättefint kollage verkligen...Greengate är snyggare men jag skulle köpa det billigare från ikea....men jag är en ombytlig person...som hela tiden vill byta

Anonym sa...

Ps Kolla in det rosiga partytältet jag hittade....

A sa...

Vad svårt! Jag är inget fan av turkost annars, men dteta var väldigt fint! Och det är ju snyggt att matcha helt klart! Apsvårt med balkonginredning, att välja alltså! Finns så mycket fint (till en liten yta). Glad påsk gums!

Josefine sa...

Mysigt att fixa till det på balkongen! :) Tänkt göra lite åt vår idag också. Har köpt lite vita penseer och sedan ska bordet och stolarna upp. Ska göra det bästa som jag kan av vår eftersom jag helst vill flytta. Blir alltså inga stora kostnader..men det är skulle vara kul att lyxa till en alldeles egen balkong! :) Kramar!!

Anonym sa...

Jag gillar det första alternativet, men det jag gillar mest är gungstolen - var hittar jag den??

anna k. sa...

Jessica: Du hittar gungstolen på Ikea!

Anonym sa...

Vad fint kollage du har gjort! Superimpad!