13.3.07

Vår!

Jag tippar på att jag inte är den enda som gonat mig i den sköna vårsolen framför att blogga?! Ville kika in lite snabbt och visa upp den här madonnan vi hittade på Myrorna i dag. Jag som alltid har ryggat för religiösa symboler skyller allt på Anneli! När hon gav mig en My Donna så verkar det som om motståndet försvann :D! När vi såg den här statyetten i ett skåp, så kunde vi inte låta bli, färgerna och det fint handmålade ansiktet beordrade oss promt; Köööp mig!!

Hoppas ni har det lika gott som jag i det sköna vårvädret!!

Uppdatering 20/3: Tack för alla fina kommentarer om Madonnan! Nu har jag tagit mig i kragen och kommenterat lite! Puss på er allihopa!

21 kommentarer:

Anonym sa...

VILL HA!!!!!! :)

n o r d i n g å r d e n sa...

Grattis till Madonnafyndet! Jättevacker! Myrorna? Hmm, ja man kan verkligen fynda där.. Mari.

Lavendel & Romantik sa...

Jag vill oxå ha en sån,grattis till ditt fynd,,,Kram/Majsan

Anonym sa...

Men ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHH! Jag är superavis. *ler* Grattis grattis till ditt superfynd! :)

W&W form sa...

oj vad fin, vilket kap. Du har tur du!
kram kram

♥ Pia... sa...

Den var fin..jag har oxå börjat upptäcka detta med hur vackra de kan vara..konstigt.. vad den här bloggvärlden gjort med mej...gillar mycket som jag inte gjort förrut..:)

Anonym sa...

Hvor heldig du er... VÅR...
Titt innom min blogg så forstår du!

Anonym sa...

Den var verkligen fin, tänka sig att det gick att hitta en sådan på myrorna.. :-)
//V

hummmlan sa...

Ja, visst är det skönt i vårvädret! Ska snart ta mig en promenad i solen. Ville bara tacka igen för inlägget du gjorde om lilla mig :-) Har väl aldrig haft så många besökare på Hummmlan!

Linda Muhr sa...

Så vacker..kul att kolla tillbaka, det var ett tag sedan jag besökte dig..men ville nu när vår solen tittar fram få lite nya inredningstips...

Söker nya vår gardiner..har du något tips var man hittar det?!

Kram från kortmakar Linda

Anonym sa...

Åh, den var fin!...har nyligen börjat tycka om madonnor. :)

A sa...

Hehe, kommer ihåg ditt motstånd för allt religiöst i somras! :P Superfin madonna, bra att du kommit över det! :) Det är så härligt med vår! Lycka! :D

elin1976 sa...

Åååååååå så nydelig den er... Den er noe av det vakreste jeg har sett! Ta godt vare på den. Masse klemmer fra en avis, elin(he he):O)

Anonym sa...

Haha, så roligt att Jesus moder blivit så kommersiell att hon beodrar om köp!

Fast hmm... jag hade också köpt den. Vad kostade den då? Såna där ser jag aldrig på loppis!

Tuula sa...

Otroligt vacker madonnafigur, verkligen ett fint fynd.

Stina sa...

Så härligt med vår. Kram Stina

an angel at my table sa...

Åh vad vackert jag har också varit skeptisk till dom innan men din guldklimp är bara så vacker. Vilket fynd.

Anonym sa...

Så flott madonne, nydelige farger, er blitt påvirket jeg også, og har en madonna som jeg fant på loppis i høst....

Nyt vårsolen, her pøser det ned...

Minne sa...

Jag håller med alla andra. Vilket fynd du gjort! Ett otroligt kap. Jag blir alldeles grön av avund. GRATTIS!

Anonym sa...

åh så fin, verkligen bra köp!
Din blogg är otroligt inspirerande! :)

anna k. sa...

Roselove: Vår??? Jag förstår verkligen om den känns främmande - snööööö!!! Men vackert ser det ut!

Hummmlan: Så du fick upp trafiken? Men det var ju jättekul! Så fina saker som du gör bör verkligen uppmärksammas! Tack ännu en gång kära, kära du!

Muhren: Näää, tyvärr. Jag äger bara ett par gardiner som jag har på balkongen av alla ställen. Annars är hissgardiner ett säkert kort! Elle kolla tygbutiken efter ett vackert tyg och sy själv!

Anna: Eller hur - i alla dessa år har jag ryggat vilt för madonnor och ikoner och helt plötsligt så...:D!

Hanna: Nä jag har heller aldrig sett en madonna på någon loppis. Den gick för 175:- pix så det var bara att slå till!

Lolita: Tack kära du!

Alla ni andra rara söta flickor: Tack för era fina, fina inlägg!!!!