31.1.07

Hur många vuxenpoäng är det inte att köpa soffgrupp? I min bok så är det rätt så många eftersom det är första gången för mig och maken. Hittills har man nöjt sig med begagnade saker och arvegods. När vi nu fick chansen att köpa en soffgrupp från House Doctor var det ju dags att slå till :D. Så nästa delikata problem är hur man ska lyckas plåta en soffa!? Men i brist på bilder så vill jag visa den här fantastiska soffan från Sofa Workshop i sammet! Den klassiska modellen i mjuk, len sammet är utan tvivel min absoluta drömsoffa. Om ni någon gång har smekt en möbel i sammet så vet ni vad jag pratar om - en lisa för själen. Givetvis så hör ju ett bibliotek, två öronlappsfåtöljer och en öppen spis till :D!

Vad har du för drömsoffa?

Tack till Ebru och Anneli!

18 kommentarer:

Anonym sa...

nu var det ett tag sen sist jag var in och kikade på din blogg, dagarna och kvällarna med för den delen är fyllt med annat nu förtiden. valpar och sådant.
min favoritsoffa för tillfället är en med en divan på där man kan ligga utsträckt med benen. men då blir det väl att trängas kan jag tänka fr alla vill väl sitta där .
min nuvarande hörnsoffa i brunt buffelskinn är inte heller så dum.

Spets och snor sa...

En Howard så klart...*suck* Men får dras med ikea sofforna ett tag till...

Anonym sa...

Åh det var en fin sofa!!! *jag är kär* både i sofaen og fargen... dritfin (ops for et uttrykk da)

Anonym sa...

tror inte jag tycker om dig längre om du ska köpa en soffa från House doctor..nä faktiskt inte...Usch nu kommer jag till "helvetet för kvinnor som inte hjälper varann" bara lite avis då!!:) Själv skulle jag dö för en Howard klädd i franskt linne, fanns hos Carin o Carl, man kan ju tänka sig vad den kostade..Ha det gott i soffan!!:)
blandblommoroblad

Anonym sa...

Ska du köpa en soffa från House Doctor, va kul! Det ska bli jättekul att se den. :) Min egen drömsoffa är i rött sammet, hos Svenska hem finns det en som är lätt böjd, jag är totalt förälskad. Men jag får nog fortsätta drömma om den och nöja mig med att sitta i min secondhand soffa. *fnissar*

Anonym sa...

VA?! Har dom möbler??...
Min dröm är nog en "Howardsoffa"...en vit! Har just nu ganska nyinköpta blårandiga från Mio men köpta på Blocket och de var fräscha trots att de inte var nya :)

Anonym sa...

Eftersom sammet är en mardröm när man har en svartvit hund som hårar av sig så är min drömsoffa de dyra skinnsofforna vi har inköpta på Mio. Praktiska och väldigt snygga oxå.
//V

A sa...

Åh vad kuuul! Finns den inte i katalogen så du kan visa? Nyfiken!! :) Min drömsoffa ska jag blogga om, nu! :)

Anonym sa...

Kul utmaning! Jag har försökt att fotografera min soffa nu med barn klängandes på ryggen :-)! Jag återkommer i ärendet på min sida!

Anonym sa...

Vad kul! Otroligt fin soffa!! Fick precis för en timme sedan hem min nyinköpta drömsoffa:) En från mio i hoxardmodell:D!! Jag är så lycklig!!!!

Anonym sa...

Grattis till din nya soffa! Ser verkligen fram emot att få se den :)

Anonym sa...

Jeg har lagt inn noen favoritt-sofaer jeg også, du får se... :)

Dans på roser... sa...

kjempelekker sofa! Jeg elsker de sofaene som har denne typen armlene, som kan minne til dels om chesterfield i modellen. smask! fint! takker for inspirerende blogg.

Anonym sa...

Som flera andra här så är min drömsoffa helt klart en Howard. :-) Den ska vara ljus, cremefärgad eller liknande. Carin & Carl hade tydligen en nyligen i grovt linne, tyvärr hann jag aldrig se den innan den såldes. Men den lät som en riktig drömsoffa! Jag var in där nyss och frågade vad den hade kostat, det var på 40.000:- nånting - med 25% rabatt!

anna k. sa...

Cia: Hihi, jag kan tänka mig att du har händerna fulla med dina valpar! Pappa har precis en sån soffa du beskriver och den är verkligen otroligt skön! En hörnsoffa är ju inte dum om det är risk för "trängsel" om härligheten!

Mamman: Ja suck, det är ju också en drömsoffa att dö en smula för!

Optimisten: Visst är den härlig med den där plommonfärgen - jag instämmer i dritfin!!

Anna: Hihi :D! En Howard i franskt linne? Men det låter ju verkligen som soffan to "die for". Mmm, om Carin & Carl hade den så lär det väl kosta bara att titta på den. Suck (av vällust).

Nina: Soffan från Svenska Hem är verkligen jättesnygg - jag gillar allt med den!

Signe: Jo, de har en hel del möbler. Soffgruppen vi slog till på har gått ur sortimentet så det ska bli spännande att se vad de hittar på härnäst. De har jättesnygga skåp faktiskt! Vad kul att du hittade din på Blocket - det är inte klokt vilka fynd man kan hitta där!

Vildängel: Ja du, en soffa i sammet kräver ju nästan inga barn eller husdjur. Njut du av din skinnsoffa, jag är säker på att den är guld!

Anna: Jag ska försöka ta några bilder till helgen! Och din drömsoffa är verkligen soffornas soffa - KANON!

(alla måste genast gå in och kika på Annas drömsoffa)

Weronica: Jag kan se bilden framför mig :D! Jag ser fram emot dina bilder!!

Pernilla: Visst är det en speciell känsla när man fått en ny soffa? En soffa är verkligen en MÖBEL som dominerar ens liv. Att få ligga i en snygg och noga utvald soffa - det är grejer det! Snyggt val av soffa måste jag tillägga!

Ljuvligt hemma: Den är spartansk, nästan lite japansk - bilder kommer så du får se till helgen!

Anonym sa...

Jösses vad många som säger Howard. Nåväl, jag ansluter mig väl med ett tiggande blick i riktning högre makter, och säger det samma. Europa Möblers Howard i knallrött är jättevacker men allra helst skulle jag vilja ha den i vitt. Min egen soffa (som är väldigt fin och skön den med) finns att skåda i bloggen. :)

Kramar, Bettina.

Vita Hem sa...

självklart en howardsoffa med lite konkurrens...får nöja mig med vår ikea tills det blir husflytt

Anonym sa...

WOW, rålekker, og kjempefresh farge...Grattis!