10.9.07

Cosas

Snart är det dags för Hem 2007 i Stockholm. I fyra dagar får besökarna möjlighet att se massor av inredning, och om man vill, shoppa loss riktigt ordentligt! Cosas kommer att ställa ut för första gången, så jag har passat på att ställa lite frågor till Anneli.

Vad har du för favoriter i Cosas sortiment just nu?
Favorit nr 1 är naturligtvis vår egen kollektion i porslin och keramik som Karin Eriksson formgivit exklusivt för Cosas.
- Det känns riktigt bra och jag är oerhört glad och stolt över det!

Ni ska vara med på mässan Hem 2007, vad kommer besökarna att mötas av i montern?
På mässan kommer vi att visa upp riktiga ”showpeaces” dvs. exklusiva saker som Karin Eriksson gjort och som endast finns i ett enda exemplar. Vi kommer också att visa upp Anna Svenssons fina keramik med Indiska gudar som finns i en hel kollektion med kannor, och koppar i flera storlekar.

Sedan kommer vi naturligtvis ha med oss det bästa från webbsortimentet. Det som vi vet att våra kunder tycker om och gärna vill ha. Självfallet så kommer Frälsis och My Donna att finnas på plats i montern, pluz en massa nyheter som kommer först på mässan och senare i shoppen! Så det kan löna sig med ett besök m.a.o!

Vad för slags tema/stämning vill ni förmedla nu när Cosas möter allmänheten för första gången? Temat är Cosas! Dvs en mix av saker från när och fjärran med den gemensamma nämnaren: - Vi gillar det!

Cosas har inte ens fyllt ett år och har redan lanserat en egen kollektion i samarbete med Karin Eriksson. Vad var tanken bakom det samarbetet? Samarbetet med Karin Eriksson är en långsiktig plan för att bygga varumärket Cosas. Att konsthantverket ligger oss varmt om hjärtat är nog ingen hemlighet och att få möjlighet att utveckla produkter tillsammans med duktiga formgivare och konsthantverkare är otroligt stimulerande!

Kommer Cosas att samarbeta med fler formgivare i framtiden?
På sikt kommer vi ha flera produkter i vårt namn, både genom samarbeten med duktiga designers och konsthantverkare, men också helt egna produkter. Vår ambition är att all tillverkning ska ske i Europa inom EU. Men det är en långsiktig plan, vi måste ta ett steg i taget. Och faktiskt tänka på att Cosas inte ens fyllt ett år ännu.

Jag önskar Anneli och Cosas lycka till på mässan och avslutar med att visa några av mina favoriter från Cosas sortiment!

Vill du gå på Hem 2007? Mässan äger rum den 4-7 oktober. Cosas lottar ut 10 fribiljetter!

Alla produktbilder: Anneli Levin för Cosas.

11 kommentarer:

My White Cottage sa...

Jag har en av dina favvisar hos Cosas *hihihi* nämligen ljuslyktan! Tycker såååå mycket om den!! Vi har nog lite lika smak du och jag... prickigt porslin... ljuslyktor... Tove Adman-ljusstakar... Ha en skön måndagskväll!
Kram från Jenny

Anonym sa...

Kul läsning såklart och riktigt roligt att se Anneli! Hej :-)!

anna k. sa...

Vårt nya hem: Mmm, det verkar som om vi verkligen är flickor med smak vi :D!! Ha en mysig måndagkväll du med!

Weronika: Jag är verkligen glad att jag fick visa bilden - för flickan tål ju verkligen att visas opp :)! Det är alltid trevligt med att ansikte - eller hur?!

(Puss på dig Anneli)

Anonym sa...

I love the set with the Hindu designs - stunnung. Great find!!!

Anonym sa...

Puss på dej med :)!

anna k. sa...

Sarah: I totally agree with you - stunning! It´s both fun and beautiful!

Anneli: Pöss en gång till :D!

Anonym sa...

åh ja, cosas har så mycket fint! längtar mer än mycket tills alla julgrejer kommer fram på webshopen! :D

WhiteVintageDreams sa...

Åh vad kul...hon har verkligen mkt fina saker :).
Kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Tack för intervjun med Anneli och Cosas! Jättekul!! Å så klart man vill vinna biljetter, jag skulle vilja gå på den mässan! Och Cosas har verkligen mycket vackert, dina val gillade jag, den zinklyktan för vägg har jag, jättesnygg! Mari.

Anonym sa...

Hej Anneli, kul att se dig!
Jag önskar också lycka till på mässan!

Anonym sa...

Vad kul med en Anneli-intervju! :-) Jag gillar också Cosas!