23.11.06

Ett underbart plåster på såret!

Jag rusade som en skottspole från Anneli och lite härligt volontärarbete - till en tokstädning av bilen inför morgondagens bilprovning. Hela prylen är ångestframkallande eftersom jag är övertygad om att det kommer att bli nådastöten för vår lilla bil.

Jag röjde ur, fyllde på allt, kollade lampor, skrubbade paneler, kopplade bälten och kollade om varningstriangeln satt på plats... Jodå, allt var i sin ordning! Döm om min stora skräck när jag insåg att jag, datumdyslektikern (och tider med för den delen) har dabbat mig ännu en gång!!! Det var #¤#%# en månad sen jag skulle vart på bilprovningen! HUGA!!! Om ni visste hur svårt det är att få tag på tider just nu!!! Desperat satt jag och klickade runt på bilprovningens sajt - och som ett trollslag dök en ledig tid upp nästa vecka - pust....

Tack och lov så dök ett underbart plåster på såret upp - vi har fått vårt lilla Garden hus på underbara In my Garden i Mariefred! Fredag innan julafton, och fram till julaftons morgon är huset vårt!! Tjoho, jag och maken ska ligga under täcket och inte göra nåt annat vettigt än att rå om varandra!! Kan det bli en bättre start på julen? Jag längtar!

27 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Mysigt!!! Har ni varit där förut? Det såg verkligen inbjudande och avkopplande ut! Jobbigt med besiktningen, men jag förstår inte varför du behövde städa bilen. Besiktaren bryr sig väl bara om den funkar? Men det är såklart gott att ha en nystädad bil!

anna k. sa...

Linda: Nä, vi har aldrig varit där förut. Jag tipsade en kollega på jobbet om In My Garden och hon var hur nöjd som helst - de bodde i Garden huset och visade mig lite bilder. Det var tydligen så mysigt som det ser ut!!!

Nä, inte behöver man väl städa bilen, men jag inbillar mig ändå att en städad bil ger ett bättre "helhetsintryck". Kan det underlätta (vem vet)proceduren så skadar det ju inte :D!

Ha en skön helg Linda!

Anonym sa...

In my garden var sååå mysigt!! Skulle gärna åka dit igen!

Det står faktiskt i papprena från besiktningen att bilen bör vara ren, för att det är en del av besiktningsmannens arbetsplats. Vilket alltid gör mig en mer stressad, när jag inte hunnit det..

anna k. sa...

Anna: Tack för det - jag visste faktiskt inte det - men då blir det ju ett litet kvitto på att min stressartade panikstädning lönade sig :D!

Så du har varit där?! Och hade det underbart? Gud vad jag längtar!

fingerspitz sa...

Vilket rejält plåster, det låter ju hur mysigt och skönt som helst!

Anonym sa...

Nä fy vad irriterande!! Fast ändå bra att få lite press på sig och fixa sånt där dötråkigt måstegöra. Du lär ju inte slippa undan besiktningen så det var ju inte ogjort arbete.
Hur mysigt låter inte detta? Underbart...och stället verkar ju inte vara ett av de sämsta direkt ;)

Anonym sa...

Vi har aldrig städat vår stökiga bil inför besiktningen, påverkar inte resultatet :)

anna k. sa...

Fingerspitz: Jag hoppas, hoppas det! Det känns som år och dar sen vi gjorde nåt ihop sist!

Malin: Jo du - min "datumdyslexi" har ställt till det för mig mången gång, jag har bland annat hoppat på tåg fel dagar och andra små pinsamma saker som jag inte törs nämna här :).

Jo, lite skönt känns det - nu har jag eländet gjort tills nästa vecka!

Min kollega sa att det var som att drabbas av en skön koma att komma in i Garden rummet - total avslappning!
Nåja, total avslappning hoppas jag att det inte blir ;)!

Hannele: Det är ju skönt att höra!! Men jag fortsätter nog på min städamelodi :D !!

Anonym sa...

Låter underbart! Förstår att du längtar! Ingen stress, bara vackert... hmmm, vilken lycka!

Anonym sa...

Naw vad mysigt! Ha det såå underbart! Hehe, jag är likadan vid besiktningen, och städar ur bilen. :)

anna k. sa...

Minna: Det är precis det jag vill ha - lugn och ro med kära, kära maken!!

Ha en go helg Minna

Anna: Tack kära bilstädarsyster!!! Du får ockå ha en råmysig helg!!

Anonym sa...

Ser supermysigt ut, man behöver verkligen att ta hand om varandra..
Ha en underbar helg!!

Anonym sa...

Nä, är det sant!!?? Du är verkligen datum och klockanalfabet :D
Jasså, så du och O ska iväg och gulla lite? Jag VET att ni kommer att få det hur mysigt som helst. In My Garden är en dröm. Trevlig helg gumman!

Anna sa...

Det där med In my garden lät omättligt mysigt. Och nu påminde du mig om att det är dags att ordna nåt sånt själv, för äktenskapets skull ;-) Ha en underbar helg!

Anonym sa...

Hej, du har kommit med ett namnförslag som jag bestämt mig för.
skicka namn o adress till
marrimoster@yahoo.se

Anonym sa...

Ett ställe att lägga på minnet ser jag! Härligt med tips om fina ställen att åka till.

Anonym sa...

åhhh... vad härligt! Man ska ro om varandra... det är så lätt att glömma varandra och det fina man har tillsammans i all stress som finns i vårt samhälle idag! Det ser helt underbart ut på bilderna:)

Anonym sa...

Nämen, nu kom jag ju på att vi har en besiktningstid för bilen...undra just när det var....i november nångång vill jag minnas. Det betyder att vi säkert med stoooor sannolikhet har missat den....

Anonym sa...

Vilket härligt ställe!!! Dit skulle jag gärna åka med maken! Sparar det bland favoriterna så länge.

Anonym sa...

Glömde tala om att det är jag som är anonym:-) (Finns det någon annan variant utan blogg eller hemsida?)
~~L8

Anonym sa...

Kul att du har upptäckt vår lilla underbara idyll...Mariefred alltså...och In My Garden är precis lika mysigt som det ser ut...tänkte bara tipsa dig - eller som du säkert själv oxå kommer att upptäcka - att det finns underbara butiker i stan...Karin Lindström bl. a. (inredning förstås...)-Ha det riktigt mysigt...!!

Anonym sa...

....

Anonym sa...

Häftiga bilder du har lagt ut.
Pippi

Anonym sa...

Ser kjempe koselig ut! Her kommer dere helt sikkert til å kose dere, jeg skjønte ikke helt det med bilen, er det EU kontroll?

Anonym sa...

Åh, vad unerbart att börja julen så...Har längtat till In My Garden ett tag för det verkar helt sagolikt.

Anonym sa...

Ha det jätte mysigt!

anna k. sa...

Tack kära ni för alla fina kommentarer!!! Jag och kära maken ser verkligen fram emot att få åka till Mariefred och In My Garden!!

Tack anonym för butikstipset och Annika, jag hoppas du inte missade din tid!!!

Kram på er alla!