6.10.06

Utmanad!

Anna utmanade mig för ett par dar sen - och äntligen har jag fått en stunds ro att svara på den! Jag älskar utmaningar, så here goes:
Det är höst på balkongen och jag har tagit in alla pelargoner. Nu är balkongen ett stort krukförråd.
Den här "vasen" fick jag i bröllopspresent av jobbarkompisarna.
     

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
”…om det inte var så att jag fortfarande tävlade…” Jag fick den fantastiska boken "Självkänsla nu" av Mia Törnblom av bästa väninnan - läs den!!

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Jag kan inte sträcka ut handen för jag har en vägg ca 30 cm vid min vänstra sida.

3. Vad var det senaste du såg på tv?
Det var nog Desperate Housewifes.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
18:20 - klockan är 17:55.

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Jennifer Lopez på P3 Street - den kanal jag har på när jag jobbar (en dålig vana jag tagit med mig hem :) !
Ljuskronan på balkongen är från Ikea. Jag har "hottat upp" den med hjärtan i
fattigmanssilver från House Doctor och prismor från Panduro.
     
6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Parkerade bilen, släpade ut kasse efter kasse med videofilmer, groggvirke (tjohej), kamera, och smittblommor och ljung. Jo, några pumpor med!

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
Bilderna jag nyss tagit på balkongen.

8. Vad har du på dig?
Kortärmad t-shirt, strumpor och nyinköpta mysbyxor - allt i svart förståss!

9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?
Tror inte det - jag har haft problem med att sova hela veckan så jag satt mig på strikt sömndiet, marsch i säng klockan 10 vare sig jag var trött eller inte. Somnade som en liten baby - äntligen börjar jag känna mig som en människa!

10. När skrattade du senast?
På jobbet när min kära kollega T. berättade att han fått löneökning!!!! Jag har tjatat som en übermorsa i evigheter för att han ska ta mod till sig och begära löneförhöjning. Skrattade av glädje!
De här kvistarna "tjuvklippte" jag i dag på jobbet! Vet du vad det är för växt?
Den doftar ljuvligt och är ämnad att äta!! Gissa på go vänner!
     
11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Ingenting faktiskt. Vi har lutat några tavlor mot väggarna. Vi har inte satt upp något för inte ens Mona Lisa skulle pryda de här fula, gula, strukturtapeterna…

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Mig själv i spegeln vid sextiden i morse.

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Älskar utmaningar!! Mycket för att jag slipper tänka själv, thihi :)

14. Vilken var den senaste film du såg?
Det var Dunderklumpen (en höjdarfilm!) och Madagaskar när vi var barnvakt till väninnans lilla gryn. Madagaskar gillade han - och vi med för den delen!

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Ett: Sinnesfrid genom att säga upp mig
Två: Anlita hantverkare för att fixa lägenheten
Tre: Köpa alla hästar och anlita all hjälp min syster vill ha till sin hästgård
Fyra: Ordnat så att alla mina kära har en ekonomisk tryggad framtid, speciellt systersonen
Fem: Åka på en lång, lång, semester
Sex: Stoppa undan lagom med pengar för att slippa arbeta för någon annan än mig själv
Sju: Blir det några pengar över skulle jag skänka dem till cancerforskningen
16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Gud, vad ska det vara? Jag är en bokslukare av stora mått, älskar serietidningar, och har en hemlig dröm om att bli sjöman!

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Utplåna fattigdomen.

18. Tycker du om att dansa?
I like to move it, move it!!

19. George Bush?
Hmm, jag hävdar att jag är för väluppfostrad för att berätta vad jag skulle vilja göra med honom och hans gelikar.

Några av de krukor m.m. som nu huserar på balkongen...
     
20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Helt klart Albin och Ella. Om det blir en son får han två mellannamn; Willhem och Punkt - båda släktnamn.

22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Ja, i vilket varmt land som helst där jag kan klara mig på engelska.

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Det var på tiden - de dina börjar bli jädrigt tjatiga!

Närbild på väldoft!
     
24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
Det här är alltid den svåraste frågan… Kära Anna utmanade så jag skickar utmaningen vidare till några av mina trogna och kära läsare; Anneli (hi, hi) och den nyblivna bloggaren Snuffie (välkommen till bloggtanternas glada skara) och fröken Kattfot och Vero - sist men inte minst en go norska; Julie!!
P.s. Du hittar mer info om den ljuvaste av alla betongmadonnor i hela vida världen här!

11 kommentarer:

Anonym sa...

....men så roligt. Elsker utmaninger. Skal svare på den i helgen : = )

Anonym sa...

Jeeesus!!! Thanks baby love! (har just kollat på Idol så det blir lite svenglish á la Kishti) Fast svaret får vänta på sig tills i morgon, nu är jag alldeles för trött för att tänka klart. Good Nite honey!

Vintage House sa...

Utmanad för första gången. Har svarat. riktigt roligt.
Måste säga att du har riktigt underbar bilder på din blogg.

Anonym sa...

- Färdig!! vad fina bilder förresten:)
Hon ser ut att ha det bra, madonnan, på din balkong:)

Hannele på Hisingen sa...

Fin bild av mysig samling på balkongen.

Minne sa...

Vill bara säga trevlig helg. det är altid så roligt att läsa din blogg. Kan du ge mig tips på hur du skrev utmaningen och fick den i listform så vore jag jättetacksam.. När jag skrev min så blev texten helt komprimerad när jag publicerade den.

A sa...

Vad kul att du svarade! Hoppas du kan säga upp dig från jobbet och få sinnesro! Kramar från Anna. Ps, Madonnan är ju såå ljuvlig, Anneli är duktig! Vilken färg har du på din?

A sa...

Jag har en ny utmaning på min blogg, en fotoutmaning. Kolla dagens inlägg (10 okt). Kram!

Celia sa...

Vilken fin sida du har. Jag har sett din utmaning hos andra bloggare - och din blogg fann jag hos ju(f)lie(g). Kanske antar jag utmaningen...

Anonym sa...

"En dum en tror att din näsa är en morot."

Älska också den filmen!

anna k. sa...

Julie & Anneli: Det var roligt att få läsa era utmaningar!!!

Lyck-Anna: Punkt hette min mammas morbror i mellannamn! Tydligen var tradtitionen att man döpte det sista barnet (det planerade sista barnet) till Knut - när det kom ännu en son fick han heta Punkt - som i punkt slut!

Snuffie: Tack!

Anneli: Hon tar så god hand om balkongen så!

Hennele: Tack ska du ha!

Minne: Jag kopierade bara texten - klistrade in den i Word, svarade på frågorna och klistrade sen in den här.

Anna: Du, det hoppas jag med :) !!

Celia: Det hoppas jag att du gör!

Mumrik: Visst är filmen skön? Dunderklumpen var den första filmen jag såg på bio! Kommer ihåg att pappa köpte en påse Polly till mig!