12.10.06

Brrrr!

I morse när jag gick till jobbet var det mörkt ute. I dag var första gången jag svepte om mig en halsduk och tog på mig vantar! Brrr, nu kan man känna i luften, att gubben frost är på väg! Jag vet att jag varit lite osynlig här på bloggen, men som ni vet, är det mycket nu och tyvärr måste man kapa nånstans för att få dagarna att gå i hop. Ska ta mig tid i kväll - har inte ens hunnit hålla koll på vad ni har för er därute. Ha en riktigt fin höstdag - vart än du befinner dig!

Kramar Anna

Jo, "väldoften" från förra inlägget är faktiskt en basilika! Sorten heter Yemenite och odlas mest för sina fantastiska blommor! Den fina höstbilden hittade jag här.

10 kommentarer:

vero sa...

Eftersom frost-mannen står i farstun så börjar det ju bli läge för att ta hand om pellisar som står ute. Det blir min kommande helgsyssla tror jag. Sen ska några sena lökar i jorden. Anna, jäkta inte. Ta en sak i taget...så löser det sig. *kram*

Anonym sa...

Här nere i södra skåne har hösten inte kommit igång än, men den kommer säkert...

A sa...

Här i söder är det också kallt idag. Ta det piano och mys hela kvällen! No stress! Kramar från Anna

Anonym sa...

Sitter också och huttrar lite, ska koka riktigt mustig het soppa till middag:) Puss!

Anonym sa...

Du har så fina bilder på din blogg!!!

Har du bra koll på tapeter? Gå gärna in på min blogg och se tapeten bakom katten. Vet du var man kan får tag på likande?

Tone sa...

Vakkert bilde!! Vet alt om en stresset hverdag. Bloggingen går i bølger, som alt annet :-)

anna k. sa...

Vero: Det är nog en god idé att pyssla om pellisarna i helgen! Jag tog in mina för några veckor sen - vågade inte riskera att arvegodset (efter min farmor) skulle ha dött av nån frostknäpp :) ! Frosten kommer alltid som en överraskning!

Christina: Avund! Meen, höst är ju trevligt ändå!

Anna: Myste (mja, tror inte det va?) en stund med mina damtrasor (huga hur det ser ut hemma) så nu unnar jag mig några minuter här - tjoho!!

Anneli: Puss, puss raring!

Sara: Nä, skulle inte tro att jag är nån hejare på tapet - men hör gärna av dig med en länk till din sida så hojtar jag till om jag får syn på någon liknande!

Leah: Jo, du har nog rätt - men det skär ändå i hjärtat att inte hinna med favoritavkopplingen nummer 1: pyssla med bloggen lite!

Vintage House sa...

Har varit i Danmark i två dagar och där är det fortfarande varmt.
Längtar efter att det ska bli lite kallare så man kan ta på sig alla härliga polo man har köpt.

Kram

anna k. sa...

Snuffie: Fasen vad avis jag blir!!!! Hoppas det var två roliga dagar!

Anonym sa...

Trodde jag skickade med länken :-)