24.9.06

Söndagsutflykt

Via sidan loppmarknader.se hittade vi två utflyktsmål; Drive in loppisen i Grillby och Röda Magasinet som ligger vackert belägen in Lindholmen, några kilometer norr om Vallentuna. Drive in loppisen hade ett kul koncept, "släng in prylar du vill bli av med och sälj från bakluckan på bilen"! Jag gjorde några fina fynd; två vackra buteljer, ett hysteriskt gult fat och två små, små salt och pepparströare. Pris? Hela 5 kronor för allt! Röda Magasinet hade massor av kuriosa i en stor lada. Det var prisvärt och de hade lyckats skapa en mysig och trevlig stämning med en gammal resegramofon som spelade svenska 50-tals hits. Maken gick hem mycket nöjd med sina 6 äggkoppar i silver!

Kontentan, är du loppissugen, kolla in loppmarknader.se så kanske du, precis som vi, gör några nya loppisbekantskaper - och en massa goa fynd!

Bilden: Vackra koppar från Hpf i Gustavsberg.

9 kommentarer:

Anonym sa...

hihi, det där är ju "mitt" porslin:)
I alla fall det jag har hemma, fast med svart dekor:)
Vilka fynd du gjorde! - Fem spänn!!!

Kathrine sa...

Så artig da!Kjempegrei måte å gjøre det på!Og noen kjekke kjøp.Og best av alt: Bare kr.5,- Det er kjekt!

Anonym sa...

näpp, loppissajten gav inga napp, fanns två här och Myrorna var en av dem. där har jag ju varit hundra gånger. men lopppisar har jag hittat ändå, bilder i min blog snart!

anna k. sa...

Anneli: I know - varför tror du jag valde bilden :) !! Hittade faktiskt några tallrikar från Gustavsberg, men de var lite för kantstötta :(

Kathrine: Eller hur, att fynda för 5 kronor är ju suveränt! Och då betalade jag faktiskt hela två kronor för salt och pepparströarna som de ville ha hela en krona för :) !

Hanna: Det var ju trist! Loppisbilderna ser jag fram emot!

Anonym sa...

Å, va sugen jag blir på att gå på loppis och fynda!

Minne sa...

Vilka fynd. tack för tipset. Ska snarast bege mig till den sidan. Förresten, kul att läsa om dug på Cult design. Ser fram emot ditt och Annelis kommande projekt. :)

Anonym sa...

Härligt med loppisar! I bland kan man fynda rejält!

A sa...

Låter som roliga loppisar, den där med bakluckorna var en bra idé. Mer sånt efterlyses. :) Hur går det med bloggpausen förresten? ;) Ska bli sååå spännande att se vad du och Anneli kokat ihop!! :)

Snäckan sa...

Grattis till "veckans inredningsbloggare v 38" på Cult Designs och fd Husmusens Fridas nya sida. Jätteskoj ;-)