23.8.06

Äntligen utmanad!

4 arbeten jag haft i mitt liv

- Simlärare (har ni någon aning om vad klor kan ställa till med?!?)
- Hotellstädare (ni aaaanar inte vad jag fått se!!!)
- Lärare i videoredigering (det var på den tiden man pysslade med VHS)
- Webbredaktör


4 filmer jag kan se om och om igen

- My own private Idaho (River Phoenix!)
- Det stora blå (jag är uppvuxen i vatten)
- Easy Rider (hittar alltid något nytt!)
- Bladerunner (världens bästa sci-fi!)



4 städer jag bott i

- Östersund (hemstaden)
- Lidingö (jo, det är faktiskt en stad!)
- Sundsvall (sorry, men här trivdes jag inte alls)
- Stockholm


4 teveserier jag gärna ser

- CSI Las Vegas
- Gilmore Girls (älskar allt!)
- Six feet under
- Pang i bygget (behöver jag säga varför?!)


4 ställen jag vill åka till

- Korfu (igen)
- Skottland
- Vilken strand som helst i Uruguay
- Farmors hus


4 webbsidor jag besöker dagligen

- Flitiga Myran (för att citera Anneli, "of course")
- For the love of country (kär bloggkollega!)
- Bloggfrossa (min favoritkille i bloggosfären!)
- DN (måste ju hålla lite koll)

Hur svårt var inte det här?! Det finns såå många bra bloggar och webbsidor därute - men är man tvingad så är man :)


4 favoriträtter


- Allt som hör till det grekiska köket!
- Pappas kyckling (hemligt recept)
- Makens gubbröra på toast (oslagbar!)
- Salamipizza

Ännu svårare. Det mesta är gott - förutom vit sås. Är rädd för vita såser!!!


4 ställen där jag trivs

- I sängen
- I makens famn
- På farmors bro (veranda för er som inte vet vad en bro är!)
- I vatten (gud vad jag saknar ett badkar!)

Jag har suktat länge efter en utmaning ska ni tro - hur kul var inte det här :D !!! Tack kära Anneli för utmaningen! Ska man skicka stafettpinnen vidare då? Eftersom jag är lite nyfiken på vår nya bekantskap Minna, så hoppas jag att hon nappar på utmaningen!

Är det ingen som har nån bokutmaning?! Böcker ligger ju väldans varmt om hjärtat med!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Simlärare?
Och jag som tävlingssimmat i min ungdom:)

anna k. sa...

Jo men visst du! En hel sommar i en väldans klorerad pool i krokom!! Det var jättekul.

Jag har inte tävlingssimmat - men däremot fensimstävlat!

Anonym sa...

Hej Anna jag håller med dig om Gilmore flickorna en småtrevlig serie,"gillar huset dom bor i" en bra bok sa du! Drömar ur snö, med anna jansson tror jag att hon heter författaren alltså,suverän deckarförfattare hon har arbetat inom vården precis som jag gör! men hon skriver väldigt detaljerat jag gillar det men det är inte alla som gör det. En annan spännande bok Blocket också en deckare/thriller. nä nu ska jag städa min nya gaderob Ha det så bra vi hörs.... Monica

A sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
A sa...

Jag älskar också Gilmore Girlsen, en riktig feel-good serie. Det verkar så mysigt i Stars Hollow. ;) Tack för att jag får vara med på din dagliga blogglista, blir jätteglad (du är med på min också såklart, men det vet du ju)! :D Men raring, varför gör du inte en egen bokutmaning? Skulle vara jättekul med en till utmaning! :)

Minna Mercke Schmidt sa...

Anna: Oj, tack för utmaningen! Nu är jag lite nörd, men är inte riktigt hemma på sådana här utmaningar. Jag prioriterar oftast bort dem av ren tidsbrist : ( Oj så tråkig jag låter..men så är det. Kommer det ngt separat utmaning eller är det bara att plocka frågorna o svara på min sida?

Anonym sa...

Simlärare... jag har också tävlingssimmat och älskar också stora blå! Pappa och brukade "leka Stora Blå" när vi fridök ihop.

anna k. sa...

Monica: Tack för boktipset - Drömmar ur snö ska jag absolut titta efter! Älskar ju deckare! Ny garderob? Ikea?

Anna: Vad kul att du gillar G.G! Den serien är suverän på alla sätt! En egen bokutmaning? Hade inte en tanke på att man faktiskt kan starta en själv! Mmmm, mycket lockande! Och självfallet är du på min lista!!!!

Minna: Jag är ju novis på utmaningar men jag bara kopierade Annelis lista till mitt inlägg och bytte ut hennes svar mot mina. Det gick på ett kick! Vore kul om du hakar på - men det är absolut inget krav vännen! Gör det om du tycker det vore kul!

Lina: Pappa var/är passionerad dykare och vi var alltid med på dykklubbens träningar. Det är en tid jag tänker tillbaka på med värme - det var otroligt kul! Har du sett den låga versionen av det stora blå? Om inte, hyr! Scenen i dykarklockan är oslagbar!

Speja: Tack, och nu ska jag gå och tjuvkika på dina svar - spännande!

Anonym sa...

Hej igen! gaderoben är från Beijers ett sådant där skjutsystem med dörrar i björk och frostat glas, det täcker en hel vägg svindyrt!!men det är mycket plats ända upp till taket man kan ju själv bestämma måtten!Jag har aldrig förr haft en sådan lyxig gaderob,men när man har en bostadsrätt så satsar man ju mer. Kul att du vill läsa Drömmar ur snö jag har numera en cd med lurar så jag bara lyssnar, har blivit besatt av ljudböcker nu sedan jag blev sjuk och varit sjukskriven i 6 mån...Men en nackdel är att dom är ganska dyra om man ska köpa dom, men det är lite billigare på nätet. En liten sak bara jag lånade Potenshöjaren av min moster den var lite smårolig/mysig handlar om två gammla ungmöar som startar en postorderfirma och säljer potensmedel bla.. till sin bror, men det vet han inte om att det är dom som driver firman. kul och underhållande. Ha en trevlig Helg Kram Monica