10.8.06

Men härreguuud!

Den här värmen är ju rent ut sagt löjlig! Jag förväntas vara klar i knoppen, spruta ur mig fyndiga små texter, uppdatera företagets webbplats. Det enda jag klarar av för tillfället är att fulblogga, dricka kopiösa mängder vatten, krypa upp mot bordsfläkten och titta med panikartad blick på termometern... 37 grader har jag. 37 GRADER!! Nää, nu vill jag banne mig ha höst, alternativt en skön plats under ett skuggigt buskage, en god bok och en busgrogg i näven...

Bilden: Terrace and Garden

9 kommentarer:

A sa...

Åhh din stackare! Det är outhärdligt när det är så varmt på kontoret! Har gjort en islatte till dig darling. :)

Anonym sa...

Ja, visst känns det som om hjärnan smälter bort lite... Söt bänk du hittat!

Anonym sa...

Oops! Det var jag som råkade trycka iväg min kommentar ovan innan jag hade skrivit vem jag var...

Anonym sa...

Förstår dig! Går ju inte att jobba i sådan värme. Undra vad jag ska skylla på? Känner samma...sitter och slösurfar istället för att färdigställa ritningen jag borde bli klar med idag, men här är det inte ens varmt. Vi har perfekt luftkonditionering. Fast hösten längtar jag inte till, men gärna en skuggplats och en busgrogg :)

Lindas trädgårdsblogg sa...

Milda makter, 37 grader. Här på västkusten är det riktigt svalt idag. Men det är ändå jobbigt att slipa vägg (fulbloggar).

Lindas trädgårdsblogg sa...

PS. Jag förstår om du flyter bort, 37 grader är ju kroppstemperaturen!

vero sa...

Ödu...klaga inte. Snart har vi halkan här med lårbensbrott och avåkningar med bilar att vänta.

Man ska va glad så länge man slipper skotta.

Näe, gillar inte heller värmen, men sommarn är ändå bästa årstiden!

Anonym sa...

Hallå!! Skyddsombudet!!!?? Kan ni besöka Anna och se till att hon får lite svalka på jobbet?
Vilken fin trädgårdsbänk, den påminner om den jag såg på Hannas Trädgård, fast den var antik.
Sätt dig på balkongen, fyll ett glas med krossad is och häll på vatten och squeeza ner lite lime:)

anna k. sa...

Flickor: Precis efter mitt inlägg kom en kollega förbi. Alldeles blek och med gråten i ögonen och jag frågade; men hur är det? Stackarn började stortjuta, hon höll på svimma av värmen...

Skyddsombudet!? En väldigt högpresterande gravid övermänniska som närmar sig 40 strecket och som; "vadå värmen - det är väl inga problem".

Suck... Det roliga/sjuka är att när det blir vinter kommer jag tokgnälla då med - för då får jag sitta med en värmefläkt i stället :) !!

Om trädgårdssoffan: Visst är den fin! Det är synd att man inte ser mer av trädgårdsmöbler av järn. Såna här kostar ju en rejäl slant men räcker en livstid eller två om man tar om hand dem på rätt sätt...

Men vi verkar vara ett folk som är besatta av hiskeliga plastmöbler :)