2.7.06

Sommarnatt på balkongen

Mitt stackars sorgebarn balkongen och jag är inte kompisar. Hälften är kvara att göra, men jag orkade inte utan slängde in alla möbler och satte promt dit farmors pelargoner. Trots halv-mesyren är balkongen så mysig, speciellt nu, när nätterna börjar mörkna och man får tända massoooor av ljus!


Här ser ni planteringsbordet "Flitiga Lisa" från Rusta och kalken (eller vad man nu kan kalla den) från House Doctor. Eftersom det blir så hett på en inglasad balkong har jag den fylld med vatten. Vattnet avdunstar i värmen och gör blommorna glada! Fågeln är en mycket älskad present från min kära mor!
Här ser ni gardiner från Ikea, också uppsatta för att växterna ska överleva i värmen. Den blå stolen ska få en omgång färg, likaså mattorna. Bordet har fått en strykning med v-slip (tack Anneli). Stolen till höger är från Ikea, inköpt i början av 70-talet av makens föräldrar. Den var svart och ett sant helvete att måla om!
    
Efter semestern, lovar jag att ta mig i kragen och avsluta mitt stackars balkongprojekt. För nu har jag faktiskt ett stycke landromantik - i stan!! Jag vill också ta tillfället i akt och tacka min kära bloggkompis Anneli såå mycket för 'My Donna' som hon var så gullig att ge mig i present! Nu vaktar hon mina pelargoner och jag, jag är frälst!!

9 kommentarer:

Hulda sa...

Jeg syns du har fått det nydelig på terrassen din! Likte lyspynten godt, og fuglen. De gamle stolene gjør det også riktig så landlig og romantiske. FLOTT! I sommer skal jeg være mye i skogen, og i hytta vår, på fjellturer, skal en tur til Lofoten og til Tromsø til svigerforeldrene mine. God ferie til deg også! :)

Snäckan sa...

Usch ja, ibland är det så svårt att bli helt klar. Det ser dock ut som ni fått det riktigt mysigt, så där mitt i stan!

Anonym sa...

Himlarns Anna, vad mysigt det ser ut!!
Jag förstår att ni sitter där till småtimmarna. Smart med luftfuktaren:)
Bordet blev jättesnyggt! Och jag förstår att det varit ett helvete med stolen:) Hoppas att MyDonna gör lite nytta för era pelargoner!
Mys på bara, vännen!

Anonym sa...

Vaa har ni mörka sommarnätter? Här går solen aldrig ner och värmeljusen åker inte fram förrän i slutet av augusti :)

Anonym sa...

Ser verkligen jättemysigt ut om man inte känner till vad som är kvar att göra så syns det inte! ;) Ganska roligt med Ikea-stolen, Öglan hette den om jag inte minns fel. Jag är på jakt efter sådana, eller snarare då originalet Thonet.. Hade två på g via annons men nu har den jäkla försäljaren inte svarat på mitt sista mail. Och jag som ville ha.. De är jättefina!

Nina sa...

juste det ser ut alleredan tycker jag....här är det också mörkare tycker jag ...vi tänder ljus och myser bland myggen...

A sa...

Vad mysigt det blev! Vad gulligt av Anneli med balkongpresenten! :) Ha nu en riktigt skön semester och oroa dig inte för balkongen, den ser jättesnajsig ut!

anna k. sa...

Ni är för snälla flickor!!!! Jag hoppas verkligen att My Donna håller kollen på farmors pelargoner för jag vet inte om jag vågar lita på svärmor riktigt...

Ha nu en underbar sommar flickor - jag kommer att sakna er allihop på semestern!!

Kramar och kyssar från Anna

Carina sa...

Har surfat runt en massa
i din blogg gillar verkligen
hela alltet. Jättemysig blogg du har