27.6.06

Tema kobojsare!

Jag är helt övertygad om att min kära far hade gjort precis vad som helst, för att få sån här campingutrustning som barn. Som barn av det svenska 50-talet, hade han massor av "kobojsarprylar" som min farmor ömt vårdade till oss barnbarn, längst in i garderoben.


Precis som pappa, skulle jag också vilja ha det ascoola tältet och sovsäckarna som kommer från suveräna och alltid färgglada
Cath Kidston som jag bloggat om både här och där!
Bilderna kommer från den brittiska friluftsbutiken Millets

8 kommentarer:

Anonym sa...

har funderingar på att åka till norge någon dag i sommar och bo i tält. men det här såg inte speciellt myggfritt ut

anna k. sa...

Cia:
Tycker du?! Ja, kanske? Klart du ska åka till Norge, finns det något vackrare nordiskt land?!

Jag var mycket i Trondheimstrakten som barn så jag är en stor Norgeälskare!

Vintage Wine sa...

Åh man blir ju nästan sugen på att tälta :-) Trots att jag numera är bekväm av mig så minns jag scout tiden då man glatt tältade flera nätter och sov vart som helst, men inte var varken tälten eller sovsäckarna så fina då inte ;-)

Anonym sa...

Jag HATAR att tälta!! Är det vackert väder så svettas man som en
gris = sjöblöt
och om det regnar = sjöblöt.
MEN för en natt i myggfritt territorium skulle jag faktiskt kunna tänka mig att övernatta i det där tältet, men bara om jag får en ficklampa och får läsa under täcket!

Anonym sa...

Stilig, jeg ønsket å være indianer selv når jeg var liten,(og da selvfølgelig helts Månestråle fra Sølvpilen), men et lite cowboy telt er heller ikke å forakte!

anna k. sa...

Anneli:
Jag misstänker att de nya hightec tälten som finns nu har nån bra lösning på bastu/dusch plågan du pratar om.

Värmen i ett tält är VIDRIG!

Klart du skulle få en liten läslampa! Så kan vi kura ihop oss och läsa om Roy Roger eller någon annan tuff kofösare!

Anonym sa...

Vilka sovsäckar!!! Under Midsommarhelgen var det en av tjejerna som hade med sig en gammal 70-talssovsäck med fredsduvor på. Jag blev helt kär! Det var nog den finaste sovsäck jag någonsin sett!

anna k. sa...

N.B:
Vad kul det låter, fredsduvor! Sovsäckar från 70-talet var nåt speciellt. Mamma hade en med oranga rosor på!