30.5.06

Saker jag önskar mig!

Någon av våra norska väninnor tipsade mig (var det du Hulda?!) om Katrines butik! Här kan vi svenskar handla söta saker - utan problem eftersom Katrine levererar till hela Europa!

När vi är klara (ha, när det nu blir) med vårt kök skulle jag gärna vilja ha en tallrikshylla! I den skulle jag gärna förvara valda delar av makens kokbokssamling! Många böcker är ju sagolikt vackra, så varför inte visa "magen" på dem!? Det blir ett vackert blickfång tycker jag! Men det är klart, "det går lika bra med porslin" :) !

Katrine säljer också svenska ljuskronor! Ska man ha en ljuskrona bör man ha lite takhöjd tycker jag. Annars får man satsa på "glimten i ögat" och ha sin ljuskrona på toaletten eller kanske i klädkammaren?!

Åsså, möbler som däcksstolar! Den här bilden säger allt, så jag säger inget mer!

/Anna

Allihopa, kika in hos Cia, och ni med blogg och kamera, häng på hennes uppmaning! Hon har en kul idé! Om ni gör det, hör av er till mig så gör vi ett samlat inlägg, där alla är med!!

14 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blev så full i skratt, apropå takhöjd, kommer du ihåg det här?
http://flitigamyran.blogg.se/130306203601_hur_tnkte_man_hr.html#trackback

Hulda sa...

nei, var nok ikke jeg som tipset om den butikken, men den er virkelig flott! Er så mye fint der. Har sett i noen svenske interiørblader i dag, bl.a Skona hem og Hus og hem. Tror jeg skal kjøpe det sistnevnte. Var mye fint der. Har ikke funnet Lantliv.

Kathrine sa...

Kjempemange fine ting inne på Katrines ja:)Likte veldig godt bildet med den hvite stolen...drømmedrømme...Ha en fin kveld!Takk for inspirasjon:)

Anonym sa...

Detta är vad vi har i sovrumstaket:
http://www.texadesign.se/prod_pres/index.html
"Orion"

mintid sa...

Ja dom stolarna är jag så förtjusta i med! Det är lite amerikansk stil över dom ...en sådan stor veranda utmed hela huset...ja dom är vackra.
kram

Anonym sa...

Ah kul utmaning, imorgonbitti får du se vad jag ser när jag vaknar :)

Anonym sa...

´var inte så blygsam, det var ju faktiskt din idé det här med vad man ser när man vaknar,det ska bli kul att se i morgon om någon har fotat.
natti natti

anna k. sa...

Anneli:
Jag kommer ihåg, jag kommer ihåg :) !!

Hulda:
Jag håller tummarna!

Kathrine & Min tid:
Om jag hade trädgård, eller ett hus vid havet skulle jag också vilja ha en sån däcksstol! Visst vore det mysigt att sitta i och titta på solnedgången?!

Nilla:
Tack för länktipset! Det var ju mycket tjusigt att titta på här! Och tittade jag rätt, en fläkt?! Jag måste erkänna, jag är lite rädd för fläktar. Höll på få en i knoppen en gång! Men tjusig är den!!

Husmusen:
Ja gör det! Det skulle vara spännande att få se!!

Cia:
Det var ju du som kom på en utmaning! Jag hoppas vi får se lite roliga bilder de närmsta dagarna!!

Kram på er allihop!

Anonym sa...

Åh, nu fick jag ha-begär igen! Det är farligt att kika in på sin favvoblogg, alltid finns det nått nytt man vill lägga pengarna på! :)

anna k. sa...

Anna:
Jag säger som min kollega som muttrat konstant i två dagar, om man bara kunde vinna på lotto!!

Jo, det hade inte varit dumt! Och tack - det är verkigen roligt att du gillar bloggen!

Kram å god natt!

Hanna sa...

Håller verkligen med dej om att kokböcker tål att visas, oftast har de ju en väldigt inbjudande framsida. Just nu står min favorit Hop Kok längst fram och ståtar ;)

anna k. sa...

Haana!
Visst är de flesta kockböcker en lisa för ögat! Hop Kok? Låter spännande, måste kolla upp åt gubben min!

Anonym sa...

Very best site. Keep working. Will return in the near future.
»

Anonym sa...

Hmm I love the idea behind this website, very unique.
»