12.4.06

Myrans skafferi

I torsdags, när maken jobbade kväll unnade jag mig en tidningsfest! Bland det bästa jag vet är att krypa upp i soffan, läsa tidningar och proppa i mig min favoritchoklad (Digestive - urgod)!

I Gods & Gårdar fick jag hälsa på kungen, i Country Living bjöds det på härliga påskreportage och i Hus & Hem visades det ett ursnyggt skafferi! Ni vet ett sånt där skafferi man hittar i bondkök och äldre hus! Det är verkligen trist att man i platsbristens Sverige rationaliserat bort detta suveräna sätt att förvara mat på!

När jag dessutom läste att den lyckliga kvinnan som varje dag får njuta av skafferiet hette Anneli började jag fundera. Hade inte vår Flitiga Myra gjort en postning med bild med Italienska specerier som påminde om dem vi fick se i reportaget? Det var verkligen jättekul att nu få veta att det var Annelis! Läs hela hennes postning här!

Att man kan blir såå avundsjuk på ett skafferi!!

/Anna

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kommer du ihåg att du utmanade mig i att göra ett påskscrapkort?
Jag måste erkänna att det inte riktigt är min grej, i alla fall inte på riktigt med papper och lim och stämplar. Men ett digitalt har jag fnulat på, tänkte att jag skulle förvarna dig...
Åh tack gulle dig för fint inlägg.

anna k. sa...

Jag har inte glömt bort det! Och precis som du, funderat på ett digitalt kort!! Vore jättekul!

Vi kör på det!!

Snäckan sa...

Hihi, jag ska bege mig ut på en 100 mil lång resa i påsk och igår var jag och bullade upp med allehanda inrednings- och trädgårdstidningar. Det ska bli riktigt kul att åka bil denna gång ;-)