11.4.06

Den blomstertid nu kommer!

Nu struntar jag i det hemska aprilvädret och ställer in mig på semester och försommarväder på balkongen! Planerna fortskrider och jag och maken har beslutat oss för att göra "fågleholk" av hela balkongen! Vi "däckar" in hela konkarongen, både golv och väggar och passar även på att isolera lite.

Inspirationen till panelen kom från Trädgårdsmässan! Snickaren skakade inte på huvudet så jag antar att vi inte är på tok galna!

På min balkong vore det underbart med ett planteringsbord som det här!! Att få ha en liten hylla med alla krukor, jord och pryttlar! Bordet är från Jeanne d´Arc Living. MEN har någon sett något liknade här hemma?! Betala frakt på den här raringen blir inte nådig... Men drömma får man ju!

/Anna

9 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket underbart bord! Jag älskar bord i gammal stil. Vi ska inreda vår härbreutbyggnad i gammal stil. Det ska bli så kul.

Anonym sa...

Du, jag såg faktiskt något liknande på Zetas i Huddinge, det hade dessutom en kran, så man skulle kunna koppla en slang med vatten till bordet och ha en hink under (om man vill...) Det var väldigt fint.

anna k. sa...

Eva: Lycko dig som har ett häbre (hur stavas det igentligen häbre, eller härbre? Har fått lära mig häbre)! Dessutom så är ju prisläget helt fantastiskt på loppis och auktioner i Jamtland!! Vore kul med lite sommarbilder från häbret!!

Tack för tipset Anneli! Ska verkligen kolla upp det! Har en kompis som börjat jobba där så jag ska ta ett "span" när jag hälsar på henne!!

Anonym sa...

HALLÅ!!!
Såg just att Jeanne d´Arc ger 100 kr rabatt på frakt nu under påsken om du vill slå till på bordet!

anna k. sa...

Gör dom??? Tack för tipset!!!!!

Anonym sa...

Så fint bord - köpte du det?

Jag är intresserad av ett liknande, men kommer inte åt länken du postat här.
Vad kostade den?

anna k. sa...

Sara:
Om det är sängbordet så säljer de tyvärr inte det längre. Om det är planteringsbordet så säljer Mio ett liknande som är jättefint!

Hoppas det hjälpte dig lite?!

Anonym sa...

Japp - det var planteringsbordet jag menade! Tack för tipset, ska åka förbi Mio och kolla!

Anonym sa...

Hej igen!

Jag ringde precis Mio, och har kollat hemsidan, men finner inget - och dom visste inte vad jag menade heller..
Du har inget namn på bordet, eller ännu bättre, en länk?