29.3.06

Ännu mera Trädgårdsmässa!

Konstnärinnan Lena A. Linderholm var verkligen närvarande under denna härliga Trädgårdsmässa genom sin butiksmonter och idéträdgården "Sinnlig trädgård" !

I sin idéträdgård märks Lenas personlighet tydligt och det tycker jag är inspirerande! Istället för att leta sig vidare mot nya teman som många gjorde, utgick hon från sig själv och skapade sin trädgård, precis som hon själv skulle vilja ha den!

Lenas "trademark" är fransk, lantlig "bonddesign" med mycket färg och mustiga mönster. Montern var, i min smak lite för plottrig, men trots det var det kul att se någon som öst på med det man tycker om, och inte minst, älskar!!

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

På gågatan här i stan finns en liten butik med hennes alster.
Jag tycker verkligen om alltsamman, men det kanske blir lite för mycket av det goda där inne.
Ett stort kakfat vill jag gärna köpa .., och en vacker tillbringare ....., ja, lite sånt.

anna k. sa...

Jag insåg det inte förut, men det slog mig att; varje flicka behöver ett kakfat och tillbringare!!

Hittade ett vackert kakfat i pressglas för billig penning på Indiska och urtjusiga dito på loppis!

Kakfat på fot; är roligt!